رئیس گروه مطالعات تفصیلی و تهیه طرح دفتر انرژی باد و امواج كشور گفت: سازمان انرژی های نو ایران در ساخت و نصب توربین های بادی در استان های مختلف كشور موفق عمل كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عدالت تیزپر در مراسم كلنگ زنی ایستگاه ثبت اتوماتیك آمار باد در شهرستان نیر افزود: سانا نصب توربین های بادی را آغاز كرده و این توربین ها تاكنون در مناطق باد خیز كشور از جمله منجیل ، بینالود ، تبریز و اردبیل نصب شده است.

وی گفت: تاكنون حدود یكصد مگاوات توربین بادی كه همه آنها ساخت كشورمان است در این مناطق نصب شده است.

رئیس گروه مطالعات تفصیلی و تهیه طرح دفتر انرژی باد و امواج كشور در زمینه ایجاد ایستگاه ثبت اتوماتیك آمار باد شهر نیر افزود: این ایستگاه به مدت چهار فصل برای مطالعه لایه سنجی باد و تبیین وزش بادهای غالب و سنجش سرعت باد در این منطقه نصب می شود تا پس از مطالعات انجام شده توربین اصلی نصب شود.

تیزپر گفت: نیروگاه بادی كه در منطقه نیر ایجاد خواهد شد در صورت مفید بودن دیتای باد منطقه می تواند هم برق منطقه را تامین كند و هم از نظر حیث اشتغال و رونق صنعت گردشگری برای منطقه مفید باشد.

شجاع اقبالی شهردار نیر هم در این مراسم گفت: فاز اول نیروگاه بادی شهر نیر در زمینی به مساحت 50 هكتار به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول دكلی به ارتفاع 81 متر برای مطالعه لایه سنجی باد در منطقه احداث می شود.

وی گفت: این طرح با مشاركت سازمان شهرداری ها ، سازمان سانا و بخش خصوصی احداث می شود و برای اجرای فاز اول این پروژه یكصد میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

سیدحمید عباداللهی فرماندار نیر هم گفت: زمینه برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد توربین های بادی در این شهرستان فراهم است./س 

برچسب ها: اردبیل ، نصب ، توربین ، بادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.