وزير خارجه فرانسه اعلام كرد كه كشورش از اتحاديه اروپا خواهد خواست ممنوعيت ارسال "سلاحهاي دفاعي" به مخالفان سوريه را لغو كند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم ؛ لوران فابيوس در گفتگو با شبكه راديويي "آر تي ال" گفت: در حال حاضر تحريم برقرار است و در نتيجه اتحاديه اروپا هيچ سلاحي ارسال نمي كند. اين مسئله در خصوص سلاحهاي دفاعي مطرح خواهد شد.

فابيوس افزود: بدون هماهنگي با اروپاييها نمي توانيم اين كار را انجام دهيم. اين مسئله مطرح خواهد شد چون ائتلاف (مخالفان سوريه) اين را از ما خواسته است.

فرانسه در حالی پرچم حمایت از مخالفان مسلح در سوریه را برافراشته که به این گروه از سوی نهادهای بین المللی به دلیل ارتکاب جنایت های جنگی در سوریه به شدت هشدار داده شده است . علاوه بر این حملات تروریستی، کشتار سربازان سوری به اسارت در آمده و مردم بیگناه ، بمب گذاری های بی هدف و ... بخشی از عملکرد غیر انسانی آنها در این کشور است.

وي ادعا کرد که موضع فرانسه عدم ارسال اسلحه به طرفهاي منازعه است اما قابل قبول نيست كه مناطقي هدف حمله جنگنده هاي بشاراسد قرار گيرند.

وزير خارجه فرانسه تاكيد كرد كه مسئله ارسال اسلحه به زودي مطرح خواهد شد.فابيوس روز پنجشنبه با وزراي خارجه آلمان، لهستان، اسپانيا و ايتاليا و وزراي دفاع اين كشورها در پاريس ديدار خواهد كرد. قرار است نشست وزراي خارجه اتحاديه اروپا نيز اوايل هفته آتي برگزار شود.


وي گفت: با اخضر ابراهيمي (فرستاده سازمان ملل به سوريه) و روسيه گفتگو مي كنيم چون مي خواهيم به راه حلي دست يابيم.

برچسب ها: سوریه ، فرانسه ، اسلحه ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار