با تفاهم‌نامه همكاري رسانه‌اي بين صداوسيما و مجلس شوراي اسلامي علاوه بر راه اندازي پايگاه اطلاع رساني مجلس تي وي، دست اندركاران خبر رساني از مجلس، دوره هاي حرفه اي اطلاع رساني از مجلس را طي مي كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ در مراسم آغاز اولين دوره علمي كاربردي ، ويژه برنامه سازان و خبرنگاران پارلماني ، تفاهم‌نامه همكاري رسانه‌اي بين صداوسيما و مجلس با حضور نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و قائم مقام صدا و سيما چهار شنبه 24 آبان امضاء شد .
محمدحسن ابوترابي‌فرد امضاي اين تفاهم‌نامه و راه اندازي سايت خبر رساني مجلس را دو حركت موثر براي ارتقاء همكاري رسانه اي مجلس و رسانه ملي ارزيابي كرد 
وي اظهار داشت:  با حرفه اي‌تر شدن روند خبر رساني از مجلس ، خبرنگاران پارلماني كمك موثري به نمايندگان خواهند كرد تا مردم را از اتفاقات و مصوبات قانوني مجلس آگاه كنند و اين امر به بالا بردن سطح آگاهي جامعه كمك خواهد كرد .
نايب رئيس مجلس در ادامه اخلاق رسانه اي را يكي از محورهاي مهم خبر رساني دانست و گفت: در صورتي كه اين نياز اصلي در حرفه خبر رساني رعايت شود اطمينان مردم به اطلاعات و اخبار رسانه افزايش ميابد .
ابوترابي افزود: به حمدالله رسانه ملي در طول فعاليت خود در مجلس عملكرد خوبي ارائه داده و مطمئنا با راه اندازي دوره هاي حرفه اي خبرنگاري پارلماني ،مردم بسيار شفاف تر و ساده تر از اخبار و وقايع مجلس آگاهي ميابند  .
حجت السلام موسوي مقدم قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما نيز در اين مراسم گفت: مجلس جايگاه رفيعي دارد و رسانه ملي وظيفه خود مي داند از اين جايگاه با اطلاع رساني درست و به موقع دفاع كند .
 وي افزود: اين همكاري ها مسلما باعث اطلاع رساني صحيح تر از مجلس خواهد شد و در نهايت ، تعاملات صورت گرفته به بالا رفتن آگاهي مردم از از وضع قوانين و تلاش نمايندگان براي سامان بخشي به امور كشور مي انجامد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار