نشست مشترک قائم مقام شهردار ارومچی چین، خواهر خوانده مشهد با شهردار برگزار شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمحمد پژمان، شهردار مشهد در این نشست به فعالیت‌های تجاری چین و اروپا که از مسیر ایران و مشهد صورت می‌گرفت، اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به توانمندی‌هایی که در چین وجود دارد و ظرفیت‌هایی که متقابلا در ایران و شهر مشهد مهیا است زمینه‌های مفید و موثر برای همکاری دو طرف مهیا است.

وی با اشاره به جمعیت بیش از سه میلیون نفری مشهد و بیش از 25 میلیون زائر سالانه در این شهر، اظهار کرد: مشهد و استان خراسان‌رضوی به عنوان دومین قطب اقتصادی در صنعت، کشاورزی و ... در ایران مطرح است.

پژمان خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های بزرگ همکاری‌ها، فعالیت در حوزه تجارت است که با توجه به موقعیت‌های موجود در کشور بازرگانان می‌توانند با ایجاد زمینه همکاری‌های متقابل داشته باشند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که شهر و کشور ایران به سرعت در حال توسعه است به شدت علاقمند به استفاده از تجارب هستیم.

به گفته پژمان در مشهد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توریستی فراوانی وجود دارد که سرمایه‌گذاران و صنعتگران در چین می‌توانند از این موقعیت‌ها در همکاری متقابل استفاده کنند.

وی افزود: این دو شهر می‌توانند در زمینه کشاورزی و صنعت به خوبی با یکدیگر همکاری کنند.

پژمان با یادآوری از تفاهم نامه‌های امضا شده از گذشته بین مشهد و ارومچی، عنوان کرد: طی سفرهای گذشته بین ما و ارومچی تفاهم نامه‌های مختلفی امضا شده است که تا به امروز هیچ کدام از آن‌ها عملیاتی نشده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم سفر برخی از مسئولان ارومچی به مشهد سرآغازی برای اجرای تفاهم نامه‌ها باشد.

پژمان به قطارشهری و واگن‌های آن که از طریق کشور چین ساخته شده است اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های عمده و بزرگ مشهد که احداث قطارشهری بوده است با تامین واگن‌ها از چین صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر برای خط دو قطارشهری مشهد نیز قراردادهای اولیه برای تامین واگن به امضا رسیده است که امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

مشهد شهری مرتب با طراحی‌های زیبا است

در ادامه این نشست تان چین گوی، قائم مقام شهردار ارومچی با اشاره به ارتباط نزدیک بین مشهد و ارومچی، عنوان کرد: چین و ایران هر دو کشور تاریخی با فرصت‌های مختلف هستند که می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های دوستانه داشته باشند.

وی مشهد و ارومچی را یک خانواده نامید و اظهار کرد: به این شهر سفر کرده‌ایم تا هم تفاهم نامه‌های جدید را به امضا برسانیم و هم تفاهم‌نامه گذشته را که به اجرا در نیامده است را بررسی کنیم.

تان چین گوی به مشهد و زیباسازی شهری آن اشاره کرد و گفت: مشهد واقعا شهر مرتب با طراحی‌های زیبا است که در زمینه شهرسازی این شهر برای ارومچی الگو است.

وی با یادآوری از جمعیت و موقعیت‌های شهر ارومچی، خاطرنشان کرد: از آنجایی که زمینه‌های فعالیت در دو کشور ایران و چین بسیار زیاد است مشهد و ارومچی به خوبی می‌توانند با هم همکاری کنند.

تان چین گوی تاکید کرد: باید همکاری بین دو شهر تا جایی افزایش یابد که هرآنچه در مشهد وجود دارد و در ارومچی جایش خالی است و هر آنچه که در ارومچی موجود بوده و در مشهد خلا آن احساس می‌شود با همکاری‌ها برطرف شود و این دو شهر روز به روز همزمان پیشرفت کنند.

وی همچنین با تشکر از مهمان‌نوازی مشهدی‌ها، بیان کرد: در اخبارهای مختلف از ایران مشاهده می‌کردیم که می‌گفتند در این کشور سلامتی وجود ندارد، اما در حال حاضر که به ایران و مشهد سفر کرده‌ام می‌بینم همه چیز با آنچه که گفته می‌شد برعکس بوده و مردم این کشور نه تنها در سلامتی کامل هستند بلکه با آرامش و راحتی زندگی خود را می‌گذارنند./س


برچسب ها: مشترک ، قائم ، مقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.