اراک/

روحانیون با دلسوزی بدعتها و خرافات عزاداری را گوشزد کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: خرافه زدایی و پرهیز از بدعتها در عزاداریها وظیفه مسئولان هیئتهای عزاداری و تمامی عزاداران حسینی است که روحانیون و مبلغان باید با دلسوزی آسیب ها و انحراف در عزاداری ها را به دلسوختگان حسینی گوشزد کنند.

حجت الاسلام سرلکیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع، فقهای جامع الشرایط و همکاری کارشناسان دینی موضوع خرافه زدایی ازعزاداریها از جمله اولویت ها در دستور کار تبلیغات اسلامی استان مرکزی به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش مداحان و شعرا در انتقال آموزه های حسینی، بر ضرورت سرودن اشعار فاخر و ارزشمند در ماه محرم متناسب با شخصیت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت پاک آن حضرت تاکید کرد.

حجت الاسلام سرلکیان تشکیل کانون مداحان و شعرا در شهرهای استان، ساماندهی و راه اندازی مراکز آموزشی مداحی را زمینه ارتقاء کیفی سطح مقتل خوانی و توجه به احکام قرآنی وتاریخ اسلام در عزاداریهای محرم و صفر برشمرد.

وی، هدفمند کردن آموزش های مداحی را مهم خواند و افزود: روحانیان و مداحان باید با آگاهی از مسائل روز جامعه عزاداری کرده و از انجام حرکات سبک و چهره خشن و ضد اخلاقی در عزاداری ها پرهیز کنند./س

برچسب ها: بدعت ، خرافات ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.