کارشناس امور اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: برای پیشگیری از خرافات در هیئت های عزاداری می توان از طریق قوه قضاییه اقدام کرد.

سید محمدعلی زین الدین در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب بالا افزود: در بحث پیشگیری از انحرافات و خرافات مراقب هستیم که بدعتی ادامه پیدا نکند.

وی به اقدامات در نظر گرفته شده در این خصوص اشاره و اظهار کرد: هیئات خاطی که ضوابط لازم را رعایت نمی کنند از ارشادات فرهنگی بهره مند می شوند و در صورتی کهبه این ارشادات بی توجه باشند می توان از طریق قوه قضاییه و نیروی انتظامی اقدام نمود.

این کارشناس خط ارتباطی 113 اداره اطلاعات را راهی برای اطلاع رسانی از طرف مردم دانست و تصریح کرد: قوه قضاییه از طریق اطلاع مردمی ، از نیروی انتظامی درخواست تعطیلی هیئت خاطی را می کند.

کارشناس امور اجتماعی فرمانداری مشهد در پاسخ به این سئوال خبرنگار که آیا بر طبق قانون مجازات اسلامی می توان هیئت های خاطی را مجازات کرد گفت: امکان تشکیل پرونده برای اعضای هیئت های خاطی ، در دادگستری وجود دارد و رأی دادگاه مبنی بر مجازات خاطی و یا خاطیان صادر می شود.

وی با اشاره به چند نمونه از اعمال ممنوع در مراسم عزاداری امسال افزود: اعمالی همچون زنجیرزنی به خصوص زنجیر زنی تیغ دار و یا برهنه و نیز راه رفتن روی شیشه و آتش ممنوع است و از فعالیت آن ها جلوگیری می شود.

کارشناس امور اجتماعی فرمانداری مشهد با اشاره به این که مشهد از کلان شهرهای زیارتی است اظهار کرد: در بحث هیئت های زائر با ستاد ساماندهی استان هایی همچون آذربایجان شرقی و غربی ، اصفهان و یزد که بیش ترین هیئت های زائر به مشهد را دارند هماهنگی و شرایط جغرافیایی و ضوابط شهری مشهد در ایام عزاداری برای آن ها بیان شده که ملزم به رعایت آن هستند./س


برچسب ها: کارشناس ، امور ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.