تبریز/

افزایش 10درصدی سطح زیر کشت زیره سبز در آذربایجان شرقی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: 166هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت زیره سبز است که در سال آتی این میزان 10 درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اسکندری درگفتگوباخبرنگاران با بیان اینکه زیره سبز ادویه ‌ای با کاربردهای مختلف‌ است، گفت: این گیاه می‌ تواند جایگاه ویژه ‌ای در صادرات‌ محصولات کشاورزی کشور ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: زیره سبز جزء گیاهان داروئی طبقه بندی می شود و هدف از تولید آن تامین نیاز مصارف داخلی و صادرات آن به دیگر کشورهاست.

اسکندری بااشاره به اینکه مهمترین‌ استفاده این گیاه مصارف خوراکی، صنعتی‌ ودارویی است، گفت: عواملی همچون فصل رشد کوتاه، نیاز آبی کم، همزمان نبودن فصل‌ کار آن با دیگر محصولات زراعی، اشتغال زایی، ارزش گفته و درآمد مطلوب بالا از ویژگی هایی قابل توجه‌ گیاه زیره برای بهره برداران بخش زراعی است.

وی اظهارکرد: کاشت زیره سبز به صورت دیم و آبی در ‌نیمه دوم اسفندماه تا نیمه نخست فروردین به تناسب‌ آب‌ و هوای منطقه انجام می ‌شود.

اسکندری گفت: باغداران شهرستان های اسکو، شبستر و تبریز به ترتیب با 150، 11 و پنج هکتار اراضی زیر کشت، تولید این محصول را در استان تداوم می بخشند.

وی گفت: اجرایی کردن راهکارهایی نظیر استفاده از بذر اصلاح شده، خرید تضمینی و افزایش قیمت خرید، دلگرمی خوبی برای تولید کنندگان گیاهان دارویی خواهد بود. /س

برچسب ها: افزایش ، کشت ، زیره سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.