مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) گفت: ضریح مطهر امام حسین (ع) در میان استقبال پرشکوه مردم عراق از نجف به کربلا انتقال یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محمود پارچه باف اظهار داشت: هم اکنون ضریح مطهر امام حسین (ع) در میان شور و اشتیاق شیعیان از نجف اشرف به کربلای معلا در حال انتقال می باشد.
وی گفت: روز گذشته 70 درصد ضریح مطهر امام حسین (ع) از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران به وسیله یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به فرودگاه نجف اشرف درعراق انتقال یافت.
وی خاطرنشان کرد: این ضریح در 72 بسته به صورت مستحکم بسته بندی شده بود که هنگامی که مسافران و کارکنان فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) متوجه این انتقال شدند ارادت خود را نسبت به حضرت سید الشهدا (س) ابراز داشتند و در گمرک فرودگاه مراسم روضه خوانی برگزار شد و همچنین قطعه ای از ضریح مطهر برای مشتاقان اهل بیت (س) به نمایش درآمد.
وی اظهار داشت: هنگامی که هواپیما در باند فرودگاه نجف به زمین نشست مورد استقبال مسوولان محلی، تولیت حرم مطهر امام علی (ع)، تولیت حرم مطهر امام حسین (ع)، تولیت حرم امامین عسکرین(ع) و جمعی از مردم قرار گرفت و با شاخه گل از ضریح استقبال کردند.
وی افزود: این ضریح صبح روز گذشته با اسکورت نیروهای نظامی و امنیتی عراق به همراه اسکورت و گلباران توسط چهار فروند بالگرد در میان خیل مشتاقان به خاندان عصمت و طهارت (س) ضریح مطهر به کربلای معلا حرکت داده شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.