همايش ملي آسيب ها و فرصت هاي تحريم اقتصادي ايران با حضور استادان اقتصاد و دانشجويان دانشگاه آزاد سراسر کشور روز گذشته در دانشگاه آزاد اراک آغاز شد.

عليمرداني دبير همايش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با بيان اينکه مقدمات همايش از يک سال پيش آغاز شده و در شش ماه فراخوان، 360 مقاله رسيده گفت: 73 مقاله پس از داوري انتخاب شده که30مقاله به صورت سخنراني و مابقي به صورت پوستر ارائه مي شود.

همایش دوروزه به همت بسيج اساتيد دانشگاههای کشوراجرا شده وقرار است نتايجآنبه صورت کتاب براي علاقمندان ارائه مي شود.

قديري ابيانيه کارشناس مسائل استراتژيک وازرت خارجه در این همایش با بيان اينکه بايد از اقتصاد متکي به نفت دور شويم گفت: از سوي ديگر بايد از ارزش ريالي نفت توهم زدايي شود چرا که مردم تصور مي کنند پول نفت زياد است در حاليکه چنين نيست.

حجت الاسلام ايماني مقدم نماينده ولي فقيه در دانشگاهها هم در سخناني با اشاره به اينکه، آگاهي از شرايط موجود مي تواند راهکارهاي مفيد را پيش رو بگذارد افزود : اقتصاد مقاومتي به عنوان يکي از گفتمان هاي اسلامي، اقتصاد رياضتي نيست بلکه رشد در محدوديت است که نوعي پويايي اقتصاد است.

حجت الاسلام ايماني مقدمرهايي از اقتصاد متکي به نفت را نتيجه اقتصاد مقاومتي دانست و بر تبيين آن از سوي دانشگاهيان تاکيد کرد.

ويبا بيان اينکه، قطب اقتصاد دنيا از غرب به شرق در حال نقل مکان است گفت: در اين انتقال و سرعت بخشيدن به اين حرکت دانشگاهيان نقش جدي دارند که بايد آن را ايفا کنند./س

برچسب ها: همایش ، تحریم ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.