عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،با هشدار درباره فعالیت غیر قانونی موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور،گفت:فعالیت غیرقانونی موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج کشور به دلیل کمرنگ بودن نقش دولت در کنترل آنان بوده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ قاسم جعفری افزود: دولت باید با برنامه‌ریزی درست فضای مناسب علم‌آموزی وکسب دانش را به گونه ای در کشور فراهم کند که منجر به فرصت طلبی برخی از موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو نشود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان ، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی،خاطرنشان کرد: داغ شدن تب سفر به خارج از کشور بین دانشجویان بدون‌شک، سو‌ء استفاده موسسات بدون مجوز برای اعزام دانشجو را در پی دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در بسیاری از رشته‌ها نیازی به اعزام دانشجو به خارج از کشور وجود ندارد،گفت:در واقع هیچ الزامی برای اعزام دانشجو در برخی از رشته‌ها نیست و تنها افراد برای تحصیل در رشته‌های خاصی باید به خارج از کشور بروند، که این کار از رشد قارچ‌گونه این موسسات جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: نظارت بر فعالیت موسسات غیر مجاز برای اعزام دانشجو به خارج از کشور، وظیفه همه نهادهای متولی است زیرا وجود این موسسات به بدنه جامعه و افراد آسیب جدی وارد می‌کند.

جعفری سوء استفاده مالی را بزرگترین هدف موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج ازکشور خواند و تاکید کرد: این موسسات به دنبال سود بیشتر و فعالیت اقتصادی خود هستند و برایشان اهمیتی ندارد که اقدام غیرقانونی آنها ممکن است چه مشکلاتی را برای خانواده‌ها رقم بزند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس نهم، گفت: فعالیت غیرقانونی این موسسات به دلیل کمرنگ بودن نقش دولت و نبود برنامه‌ریزی مناسب برای کنترل اقدامات موسسات بدون مجوز است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بهترین راه این است که زمینه فعالیت موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور فراهم شود تا از این راه بتوانیم فعالیت موسسات غیرمجاز در اعزام دانشجو به خارج از کشور را مهار کنیم./س

برچسب ها: اعزام ، دانشجو ، کنترل شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.