"قرآن كربلا" عنوان ويژه برنامه‌ای زنده است كه به مناسبت ايام سوگواری امام حسين (ع) به همت گروه مناسبت‌های راديو قرآن در 13 قسمت از 26آبان ماه پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی راديو قرآن ؛ برنامه راديويی "قرآن كربلا" برنامه‌ای تركيبی از گروه مناسبت های ویژه است که همچون سال گذشته به فرهنگ عاشورا و زندگی حسینی می پردازد.
 بنابراين گزارش؛‌در این ویژه برنامه که به دهه اول محرم و سه روز پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانشان اختصاص دارد تلاش می شود تادر قالب آیتم های کارشناسی, نمایش رادیویی,گزارش, معرفی پایگاه های مرتبط با محرم در فضای مجازی و همچنین معرفی کتاب شنوندگان را با معارف قرآنی و روایی مربوط به محرم آشنا کند.
همچنين؛ از بخش های مختلف برنامه "قرآن کربلا" به اطلاع رسانی در زمینه محرم با توجه به آیات الهی و افزایش شناخت و بصیرت  شنوندگان درخصوص اهداف و دستاوردهای محرم و قیام عاشورا  و بررسی عبرت های عاشورا در بخش کارشناسی ، بررسی  فرهنگ صحیح مداحی و مرثیه سرایی در بخش گفتگو محور می توان اشاره کرد.
از دیگر بخش های برنامه "قرآن کربلا" ببرسی تفسیری  سوره فجر است همچنین در این برنامه وصایای شهدا بررسی می شود و شخصیت های عاشورا در قالب نمایش رادیویی معرفی می شوند.
بر اساس اين گزارش؛‌ افزایش سطح معرفت حسینی، عبرت آموزی و الگوپذیری از اهداف پخش برنامه "قرآن کربلا " است  که تلاش شده است در هر برنامه صفات پسندیده امام حسین(ع)  همانند تسلیم در برابر خواست خدا، ایمان و یقین به مشیت الهی؛ پایداری در برابر ظالم و...بیان شود.
معرفی ابعاد شخصيتی امام حسين (ع) و انگيزه قيام ايشان و روشنگری درباره قيام عاشورا با توجه به الگوی حسنه بودن سيدالشهدا امام حسين (ع) از محورها و اهداف برنامه «قرآن كربلا» است.
لازم به ذكر است؛‌ اين برنامه از بخش‌های متفاوت و متنوعی ازجمله درس‌هايی از عاشورا، آثار و بركات قيام امام حسين (ع)، فضايل اخلاق امام حسين (ع)، زنان عاشورايی، فلسفه عزاداری كه در قالب‌های كارشناسی، حكايت، روايت، گزارش و امر به معروف و نهی از منكر تشكيل شده است .
شايان ذكر است؛ برنامه قرآن كربلا به سردبيری و تهيه‌كنندگی محبوبه كلانتر و نويسندگی فروغ طاهری هر روز از ساعت 10 تا 11 صبح از راديو قرآن پخش می‌شود.
در اين برنامه شنوندگان از كارشناسی استادان بزرگوار همچون كارشناسان حجت‌الاسلام شهاب مرادی  و حجت‌الاسلام  محمد پويا بهره‌مند می‌شوند.
گفتني است؛ "قرآن کربلا" از جمعه 26آبان ماه به مدت 13 روز  به تهیه کنندگی و سردبیری  محبوبه کلانتر هرروز از ساعت10:05 به مدت 55 دقیقه برروی  موج اف ام ردیف100مگاهرتز و موج AMردیف 585کیلوهرتز از رادیو قرآن پخش می شود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.