يك نماينده مجلس گفت:‌ هر روز عرصه جديدي از پولشويي گشوده مي‌شود و مصاديق آن فراوان است، مقابله با اين تنوع مصاديق و توان مخفي‌كاري در جرم پولشويي به برنامه جامع و فراگير نياز دارد.

حجت‌الاسلام عليرضا سليمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره قانون پولشويي اظهار داشت: در حال حاضر كلاهبرداران حرفه‌اي و برخي از افرادي كه مي‌توانند از رانت‌هاي خاص استفاده كنند، براي پوشش اقدامات مجرمانه خود، به پولشويي روي آورده‌اند.
 
اين نماينده مجلس تصريح كرد: هر روز عرصه جديدي از پولشويي گشوده مي‌شود و مصاديق آن فراوان است، مقابله با اين تنوع مصاديق و توان مخفي‌كاري در  جرم پولشويي به برنامه جامع و فراگير نياز دارد.
 
وي با بيان اينكه قانون به تنهايي نمي‌تواند وقوع اين جرم را در جامعه از بين ببرد، ادامه داد: اجراي اين قانون به مجريان باهوش نياز دارد كه مسير وقوع جرم را محدود كنند.
 
حجت‌الاسلام سليمي افزود: مسيرهاي شبه قانوني به همراه ترفندهاي فراوان اجراي قانون مبارزه با پولشويي را دشوار كرده است، براي پيشگيري از اين جرم به نظارت دقيق و همه جانبه نياز داريم.
 
اين حقوقدان خاطرنشان كرد: مجلس، دولت، قوه قضاييه و ارگان‌هاي نظارتي بايد با همكاري يكديگر زمينه وقوع جرم پولشويي در كشور را از بين ببرند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قانون ، مبارزه ، پولشویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار