وزير امور خارجه در ادامه سفر خود به کشورهاي آفريقايي صبح امروز چهارشنبه وارد مگاديشو شد و با حسن شيخ محمود رئيس جمهور سومالي ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ علي اکبر صالحي در اين ديدار با تبريک انتخاب رئيس جمهور جديد ، از طرف مردم و دولت کشورمان براي دولت و مردم سومالي آرزوي توفيق و ثبات و حل مشکلات کرد و به کمکهاي انساندوستانه مردم ايران براي حمايت از مردم سومالي اشاره کرد.
وزير امور خارجه با ابراز آمادگي براي ارائه هرگونه کمک انساندوستانه به دولت و ملت سومالي ، از بازگشايي مجدد سفارت ايران و افتتاح ساختمان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در مگاديشو در اين سفر خبر داد.
وي همچنين دعوت دکتر احمدي نژاد براي سفر رسمي رئيس جمهور سومالي به کشورمان را به وي ابلاغ کرد.
حسن شيخ محمود نيز در اين ديدار با اشاره به روابط تاريخي دو کشور از دولت و ملت ايران بخاطر کمکهاي انساندوستانه به سومالي تشکر کرد و سفر آقاي صالحي به مگاديشو و بازگشايي سفارت را نشانه علاقه و همکاريهاي خوب دو کشور دانست.
وي همچنين از دعوت رئيس جمهور کشورمان تشکر و ابراز اميدواري کرد در اولين فرصت مناسب به ايران سفر کند.
رئيس جمهور سومالي حل مسائل اساسي در سومالي همچون برقراري ثبات و امنيت و راه اندازي مؤسسات مختلف بويژه در امور اقتصادي را از اولويت هاي اصلي اين کشور دانست.
شرکت در ضيافت ناهار رئيس جمهور سومالي ، ديدار با نخست وزير و رئيس مجلس سومالي ، مراسم بازگشايي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مگاديشو و افتتاح ساختمان سازمان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از ديگر برنامه هاي آقاي دکتر صالحي در سفر به اين کشور است.
برچسب ها: صالحی ، ایران ، موگادیشو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار