رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت بودجه 92 را در موعد مقرر خود، تحویل مجلس شورای اسلامی خواهد داد.

غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به الزامات بودجه سال 1392 تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها کاهش اتکا به نفت، از الزاماتی است كه باید در بودجه 92 مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح قانون مالیات‌ها افزود: اصلاح قانون مالیات‌ها در دستورکار کمیسیون برنامه و بودجه قرار دارد که امیدواریم با تصویب کلیات این طرح بتوانیم بودجه سال 1392 را با اصلاحات جدیدی مورد بررسی قرار دهیم تا از این طریق بتوان افزایش درآمدهای مالیاتی را تحقق بخشيد.

وی در ادامه تصريح كرد: از جمله روشهایی که باید جز الزامات بودجه سال 92 قرار گیرد، برنامه‌ریزی برای بودجه‌های عملیاتی است که طبق این برنامه دستگاه‌های اجرایی بودجه‌ای نخواهند داشت جز اينكه این بودجه صرف خدمات ارائه شده شود.

اين نماينده تهران افزود: برنامه‌ریزی برای بودجه‌های عملیاتی می‌تواند از مصارف بی‌حساب و کتاب و خرج‌های بی‌دلیل جلوگیری به عمل آورد كه از ديگر الزامات بودجه سال 92 است.

مصباحی مقدم درباره زمان ارائه بودجه از سوي دولت گفت: دولت اذعان داشته که بودجه سال 1392 را در موعد مقرر يعني 15 آذرماه به مجلس تحويل مي‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تحول در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از جانب دولت تشریح کرد: با وجود تذکرات به دولت و همکاری‌هایی ميان دولت و مجلس در قالب كميته‌هاي مشترك، دولت به سمت ثبات اقتصادی و آرامش در نرخ ارز و روند کاهش ارز پیش می‌رود.

وي خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات ارزی که داشته‌ایم این قبیل حرکات از سوی دولت به نوعی اقداماتي مسکن‌وار است و بايد اقدامات اساسي همراه با برنامه‌ریزی مدون صورت گيرد.

مصباحي‌مقدم در پایان تصريح كرد: جلوگیری از افزایش نقدینگی در کشور بايد مورد توجه قرار گيرد چراكه می‌تواند مقدمات تولید و اشتغال در کشور را فراهم آورد.

انتهاي پيام/
پ2
برچسب ها: مجلس ، بودجه ، ارز ، کنترل ، مسکن ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار