روزنامه فايننشال تايمز انگليس، در تازه ترين شماره خود از تلاش هاي ملک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان براي وارد کردن نسل سوم امراي اين کشور به راس هرم قدرت، خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، فايننشال تايمز در گزارش خود مي افزايد؛ پس از مرگ امير نايف بن عبدالعزيز وزير کشور سابق عربستان، ملک عبدالله با تعيين امير احمد بن نايف برادر ناتني وي به ورود امراي سنتي و قديمي به دربار خود دست زد که پس از 5 ماه به دليل اختلافاتي با استعفاي وي موافقت و محمد بن نايف فرزند ارشد وزير کشور سابق را که از مسئولان امنيتي عربستان بود، به منصب وزير کشور انتخاب کرد.
اين روزنامه انگليسي با اشاره به اينکه ورود محمد بن نايف به دربار از تحولي بنيادين در معيارهاي انتخاب ملک عبدالله بن عبدالعزيز سخن مي گويد، موجي از گمانه زني ها را در مورد اعتماد پادشاه سعودي به شاهزادگان و امراي نسل سومي اين کشور به راه انداخته است.
فايننشال تايمز با تاکيد بر اينکه براي اولين بار ناظران و ديپلمات ها از تلاش هاي پادشاه عربستان براي تامين ثبات اين کشور که از بزرگترين توليدکنندگان نفت در سطح جهان به شمار مي رود، دست به دامن شاهزادگان جوان شده و قصد دارد با ورود آنها به راس هرم قدرت، به کار نزديکان قديمي و سنتي خود پايان دهد.
در همين حال، عبدالعزيز القاسم تحليلگر سياسي ساکن در رياض، اين اقدام ملک عبدالله بن عبدالعزيز را شکسته شدن سيطره امراي سنتي در دربار آل سعود ارزيابي مي کند و مي افزايد؛ وي قصد دارد که مقامات آينده عربستاني را از نسل سوم شاهزادگان انتخاب و جانشين خود کند.
فايننشال تايمز در پايان گزارش خود، با بيان اينکه ورود نسل سوم شاهزادگان سعودي به راس هرم قدرت با وجود اينکه کند پيش مي رود، اما همچنان ادامه دار است و پيش بيني مي شود ملک عبدالله بتواند نوادگان عبدالعزيز موسس اين حکومت را وارد دايره مقامات بلندپايه کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار