تحليلگر فاکس نيوز تاکيد کرد احتمالا پترائوس تحت فشارهاي کاخ سفيد در رابطه با حمله بنغازي کناره گيري کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ کيتي مک فارلند درباره رسوايي ژنرال پترائوس رئيس سابق سيا گفت من هجده ماه پيش و درست قبل از آنکه ديويد پترائوس به عنوان رئيس سيا منصوب شود، در افغانستان بودم.

در آن زمان هم شايعاتي درباره دوستي نزديک پترائوس با پائولا برادول وجود داشت از اين رو اين خبر براي من اصلا عجيب نبود. آنچه مرا متعجب کرد اين بود که چرا موضوع اين موقع اعلام مي شود. بايد توجه داشت که پترائوس از ارتش به سيا رفت و براي رفتن به اين شغل گزينشهاي زيادي بايد انجام گرفته باشد.

 اولين سوالي که در اين گزينشها از شما پرسيده مي شود اين است که آيا چيزي در سابقه و زمينه شما وجود دارد که موجب دردسر و ناراحتي شود. قطعا پترائوس به اين سوال هم پاسخ داده است. بنابراين بايد کاخ سفيد و اف بي آي از اين مسئله مطلع بوده باشند.

 بنابراين چرا بايد اين مسئله اکنون مطرح شود. به نظر من درباره مسئله حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي نيز پنهانکاري شده بود. به نظر من سوالات زيادي بي پاسخ مانده است. بعلاوه پترائوس نيز به علت کناره گيري از رياست سيا احتمالا نمي خواهد در کميته تحقيق درباره حادثه بنغازي توضيح دهد.

 البته درباره مسئله پترائوس فرضيه هاي مختلفي وجود دارد. برخي مي گويند احتمالا دولت اوباما از پترائوس خواسته است تا درباره مسئله بنغازي حرفي که آنها مي خواهند را بزند و او قبول نکرده است و به همين علت از او خواسته شده است به بهانه مسئله رابطه با برادول از سمت خود کناره گيري کند.

زماني که من در کاخ سفيد کار مي کردم، وقتي قرار بود يک مقام ارشد در برابر کنگره به سوالات پاسخ دهد ، مي بايست پيش از آن حرفهايي که احتمالا در کنگره مي زند را به کاخ سفيد بدهد تا آنها روي آن نظر بدهند. در هر حال اکنون ديگر پترائوس آزاد است تا هر چه مي خواهد بگويد زيرا ديگر براي دولت کار نمي کند و مي تواند حقايق را بگويد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار