ارقام رسمي منتشر شده نشان مي دهد نرخ بيکاري در پرتغال در سه ماهه سوم سال 2012 به رقم بي سابقه 15.8 درصد رسيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ اين در حالي است که هزاران پرتغالي در اعتراض به تأثيرات اقدامات سخت گيرانه براي اصلاح نظامي مالي اين کشور توسط دولت به خيابانها ريختند. نرخ بيکاري در سه ماهه دوم امسال در پرتغال پانزده درصد و در سه ماهه سوم سال گذشته دوازده مميز چهار دهم درصد بود.

اين رقم بالاتر از پيش بيني دولت - پانزده مميز پنج دهم درصد - و طلبکاران پرتغال در اتحاديه اروپا، صندوق بين المللي پول و بانک مرکزي اروپاست.

در پايان ماه سپتامبر پرتغال اعلام کرد هشتصد و هفتاد و هزار و نهصد نفر براي کار ثبت نام کرده اند که اين رقم صد و هشتاد و يک هزار و سيصد نفر بيشتر از سه ماهه سوم سال دو هزار و يازده بود. اين در حالي است که جمعيت  فعال پرتغال پنج ميليون و پانصد هزار نفر است.

نرخ بيکاري در ميان جوانان در پرتغال به سي و نه درصد افزايش يافته است. اين رقم در سال گذشته سي درصد و در سه ماهه دوم امسال سي و پنج و نيم درصد بود. نرخ بيکاري دراز مدت در پرتغال هشت مميز هشت دهم درصد است.

پرتغال در ازاي دريافت بسته نجات اقتصادي در ماه مه دو هزار و يازده ، ‌برنامه هاي سخت گيرانه اصلاح بودجه را به اجرا در آورد. اين موضوع سبب شد هزينه هاي خانواده ها و سرمايه گذاري به شدت کاهش يابد و نرخ بيکاري به رکورد بي سابقه اي برسد.

برچسب ها: پرتغال ، بیکاری ، نرخ ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار