با افشای ابعاد تازه‌ای از رسوایی مرد شماره یک دستگاه جاسوسی ایالات متحده، تحقیقات انجام شده از تبادل پست‌های الکترونیکی «نامناسب» میان فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان با زن پشت پرده پرونده پترائوس حکایت دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از نامه نیوز ، العربیهنوشت: پلیس فدرال آمریکا در ادامه تحقیقاتش به رد و بدل شدن صدها پست الکترونیکی میان «جان آلن» فرمانده نیروهای ناتو و آیساف در افغانستان با «جیل کیلی» یک زن آمریکایی لبنانی الاصل دست یافت.

جیل کیلی، که در پس رابطه عاشقانه دیوید پترائوس و بیوگرافی نویسش حضور داشت و خود را یکی از دوستان قدیمی خانواده پترائوس می‌داند اکنون پایش به یک پرونده غیراخلاقی جدید باز شده است.

این در حالی است که تاکنون از جزئیات ارتباط احتمالی خاص میان کیلی با پترائوس خبری منتشر نشده است.

ژنرال جان آلن، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان

 

یک مقام‌ پنتاگون که در سفر «لئون پانه‌تا» وزیر دفاع آمریکا به استرالیا وی را همراهی می‌کند به خبرنگاران گفت که پلیس فدرالی آمریکا «اف.بی.آی» در ادامه تحقیقاتش به 30 هزار صفحه پست‌ الکترونیکی رد و بدل شده میان ژنرال آلن و کیلی رسیده است که به شک و گمان‌ها درباره وجود رابطه غیراخلاقی میان این دو دامن می‌زند.

این مقام عالی پنتاگون که خواست نامش فاش نشود هیچی توضیحی درباره استفاده از کلمه «نامناسب» برای ایمیل‌های رد و بدل شده میان ژنرال آلن و کیلی طی دوسال گذشته و نیز ماهیت این ایمیل‌ها ارائه نکرد.

خانه جیل کیلی در ایالت فلوریدای آمریکا

تبادل ایمیل‌های نامناسب میان ژنرال آلن و کیلی

در همین حال روزنامه وال استریت ژورنال نیز در این باره نوشت که رابطه میان ژنرال آلن و کیلی تا این حد خلاصه نمی‌شود و گمان‌هایی درباره وجود ارتباطات نامشروع میان این دو همانند آنچه برای رئیس سازمان سیا رخ داد و به کناره‌گیری وی از این سمت منجر شد، شاهد باشیم.

طی این تحقیقات پلیس آمریکا به ایمل هایی دست یافته است که طی آن کیلی پس از دریافت ایمیل‌های تهدید آمیز از سوی «پائول برادون» معشوقه پترائوس از ژنرال آلن درخواست کمک می‌کند.

ژنرال آلن همچنین در ارتباطات ایمیلی خود با خانوم کیلی تصاویری نیمه برهنه از خود برای وی می‌فرستد.

برادون پس از آن که گمان می‌برد پترائوس و کیلی با یکدیگر در ارتباط هستند ایمیل‌های تهدیدآمیز برای کیلی می فرستد و از وی می‌خواهد دست از سر پترائوس بردارد.

 

در همین رابطه نیز سات رویداد به نقل از بی بی سی نوشت: جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت رئیس جمهوری آمریکا به ژنرال الن "ایمان" دارد:
در پی انتشار گزارشهائی دایر بر تبادل "ایمیلهای نامناسب" میان ژنرال جان آلن، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان و جیل کلی، خانمی متاهل در ایالت فلوریدا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که از آقای الن حمایت می کند.
آقای کارنی افزود در حال حاضر رئیس جمهوری آمریکا ژنرال ژوزف دانفورد را به سمت فرماندار نیروهای ائتلاف در افغانستان برگزیده است.
او همچنین از خبرنگاران خواست از ماجرای ژنرال پترائوس و ژنرال آلن به این "استنباط کلی نرسند" که در ارتش آمریکا چنین مشکلات فرهنگی وجود دارد.
سخنگوی کاخ سفید گفت: "او (رئیس جمهوری آمریکا) مطمئن است که مدیرسازمان اطلاعات رسانی (سیا)، وزیر دفاع و وزارت دفاع می توانند همانطور که او خواسته کارشان را انجام دهند."
این در حالی است که گفته می شود ژنرال آلن با خانم کلی، نامه های الکترونیکی رد و بدل می کردند و در آن با هم مغازله می کردند.
ژنرال آلن ارتکاب هر گونه عمل نادرستی را تکذیب می کند.
جنجال خبری از زمانی آغاز شد که خانم کلی بعد از دریافت ایمیلهای تهدید آمیز، برای پیگیری به یکی از دوستان خود در پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) رجوع می کند.
تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) باعث می شود که رابطه بین ژنرال پترائوس، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پائولا برادول، نویسنده کتاب شرح حال او بر ملا شود چرا که پائولا برادول، جیل کلی را در این ایمیلها به رفتار اغفالگرانه با ژنرال پترائوس متهم کرده بود.
آقای پترائوس روز جمعه از سمت خود استعفا داد و در استعفا نامه خود نوشت که رفتارش "غیرقابل قبول" بوده است.

سرهنگ پیتر منصور، از دوستان نزدیک آقای پترائوس به بی بی سی فارسی گفت: "فکر نمی کنم ژنرال پترائوس برای تغییری که در زندگیش بوجود آمده بود از نظر روحی و روانی آماده باشد. او فکر می کرد که آماده است اما زمانی که به سازمان سی آی ای ملحق شد، هر چند شغل فوق العاده ای بود، متوجه شد که از دوستان خود دور افتاده است."
او افزود: "ژنرال پترائوس کسی را نداشت که با او بدود و به او اعتماد کند و زمانی که تشنه معاشرت بود و در نقطه ضعفی در زندگی قرار داشت، پائولا برادول خودش را به او نزدیک کرد."
آقای منصور گفت که هالی پترائوس، همسر آقای پترائوس از دست او عصبانی است و ژنرال پترائوس هم از کاری که کرده بسیار متاسف می باشد.
به گفته آقای منصور نسبت به کارها و تلاشهایی که آقای پترائوس در جنگ عراق انجام داده است، این حادثه در آینده کمرنگ جلوه خواهد کرد.
دوشنبه شب ماموران اف بی آی به خانه خانم برادول در ایالت کارولینای شمالی مراجعه کردند و پس از چهار ساعت جستجو چند جعبه، چاپگر و کامپیوتر او را ضبط کردند.
گفته می شود جیل کلی و همسرش از دوستان نزدیک ژنرال پترائوس و خانم پترائوس بوده اند اما بر اساس گزارشها، خانم کلی به ژنرال آلن هم نزدیک بوده است.
پنتاگون می گوید 20 تا 30 هزار مدرک از ژنرال آلن پیدا کرده است که در آنها "امکان پیدا کردن ایملیهایی نامناسب" بین ژنرال آلن و خانم کلی وجود دارد.
یک مقام نظامی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفته است که حجم زیاد این مکاتبات می تواند به معنی "رفتار ناشایست یک افسر نظامی باشد".
ژنرال آلن 58 ساله، در سال 2011 پس از اینکه ژنرال پترائوس رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا شد، پست فرماندهی نیروهای ائتلاف در افغانستان را به عهده گرفت.
قرار بود او روز پنجشنبه در جلسه ای در سنا برای پذیرفتن پست فرماندهی کل نیروهای ناتو در اروپا شرکت کند اما به دستور لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا این انتصاب فعلا به تعلیق در آمده است.
در بیانیه روز سه شنبه کمیته خدمات نظامی سنا آمده است که اعضای آن انتظار داشته اند که انتقال فرماندهی نیروهای ائتلاف در اروپا تا ماه مارس سال آینده صورت گیرد.

 

برچسب ها: آمریکا ، وبگردی ، فساد ، اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.