استاندار اصفهان موضوع تداخل فرهنگ بومی و فناوری مدرن مسئله ای است که باید در دستور کار قرار گیرد و زیرساخت های فرهنگی مناسب برای آن فراهم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حاضر در جلسه، علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان که با حضور اعضای شورا در استانداری برگزار شد، بر تشکیل منظم این جلسه و پیگیری مصوبات آن تاکید کرد.

ذاکر اصفهانی از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان های استان به صورت مستمر و با دقت نظر ابراز خرسندی کرد.

وی پس از ارائه پیشنهادات کارشناسی در قالب راهکارهای توسعه و ترویج فضائل اخلاقی که در هر کدام از مصوبات مجری نیز مشخص شده بود، اذعان داشت: امیدواریم دستگاه های مشخص شده کارنامه درخشانی را در این زمینه ارائه نمایند و حاصل فعالیت های فرهنگی را به عنوان یک دستاورد داشته باشند.

استاندار اصفهان ادامه داد: با وجود اینکه سهم هر دستگاه در این مصوبات مشخص شده است، ولی فعالیت فرهنگی صرفاً مربوط به دستگاه های اجرایی نیست و یک کار عمومی است که همت همگانی طلب می کند.

وی افزود: باید شرایطی مهیا شود که همه بتوانند در این قبیل کارها مشارکت داشته و نقش ایفا کنند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: اماکن جدیدی که در سطح شهر احداث می شوند باید با فرهنگ بومی ما سازگار باشد و اسامی برای آن انتخاب شود که به لحاظ فرهنگی تأثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: امروز با ورود فناوری مدرن به عرصه زندگی، پرداختن به موضوع تعارض فرهنگ و فناوری امری ضروری است و این مسئله حتی در دستور کار فلاسفه جوامع غربی نیز هست و به آن پرداخته می شود.

وی ادامه داد: در جامعه ما با توجه به اینکه این ابزارها خاستگاه غربی دارد، بررسی تعارض و تداخل آن با فرهنگ الزام بیشتری داشته و باید با بومی سازی آن از حاکمیت ابزارهای مدرن و دخل وتصرف آن در فرهنگ جامعه جلوگیری شود.

ذاکر اصفهانی فراهم نمودن بستر های فرهنگی را خواستار شد ./س

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، شورای ، فرهنگ ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.