رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران از تاسيس500 شرکت جديد دانش بنيان در آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛دکتر باقر لاريجاني در حاشيه گردهمايي معاونان تحقيقاتي و فناوري دانشگاه هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني سراسر کشور در پاسخ به اين پرسش که چه ميزان از تحقيقات اين دانشگاه ها تجاري سازي شده است گفت: با توجه به شاخص پژوهش در توليد علم و همچنين تجاري سازي؛‌ سال گذشته در حوزه سلامت رشد خوبي داشتيم.
وي با بيان اين که توليدات علمي در حوزه سلامت پارسال حدود42درصد رشد داشت افزود: در دانشگاه علوم پزشکي تهران هم رشد پژوهش بالا بوده به نحوي که در بسياري از ارزشيابي هاي بين المللي جزو دانشگاه هاي برتر است.
دکتر لاريجاني گفت: بر اساس آخرين ارزشيابي دو مرجع اسکوپوس و آي اس آي (ISI)، دانشگاه علوم پزشکي تهران برترين دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي شناخته شد که نشان دهنده بالندگي و افزايش توليد علم در اين دانشگاه است.
رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران در ادامه با بيان اين که فاصله توليد فناوري و توليد علم در کشور زياد است افزود:‌ سياستي که در حوزه سلامت پي گيري مي شود توسعه مراکز رشد، پارک هاي علم و فناوري و شرکت هاي دانش بنيان است.
وي تعداد شرکت هاي دانش بنيان تحت مديريت دانشگاه علوم پزشکي تهران را36شرکت برشمرد و ابراز اميدواري کرد در آينده نه چندان دور و با مجوزي که از هيئت امناي دانشگاه گرفته شده است،500 شرکت جديد تاسيس و با ادغام5 مرکز رشد اين دانشگاه؛ پارک فناوري ايجاد خواهد شد.
دکتر لاريجاني مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکي تهران را جزو مراکز رشد فعال در توليد دارو، تجهيزات پزشکي و فناوري اطلاعات معرفي کرد.
وي گفت: در حوزه سلامت تلاش هاي زيادي ادامه دارد تا فناوري هاي عمده در بخش سلامت توسعه يابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار