با کالیبره کردن بذرپاش ها از ضایعات بذر درر زمین های کشاورزی جلوگیری می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد كشاورزی گلستان با بیان این که بذر مورد نیاز برای هر هکتار کلزا 6 تا 8 كیلوگرم است از کشاورزان خواست : دستگاه های كارنده بذر را قبل از ورود به مزرعه تنظیم و كالیبره کنند.

سهرابی افزود : با کالیبر ه کردن این دستگاه ها ، علاوه بر جلوگیری از هدر رفت بذرر ، از کاهش سطح سبز مزارع نیز جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: کلزا کاران زمان خرید بذور مورد نیاز خود دقت كنند كه برچسب تائیدیه مؤسسه تحقیقات ثبت و كنترل گواهی بذر بر روی بسته های بذر وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به این كه تاریخ مناسب كشت كلزا اواسط مهر لغایت آذر تعیین شده است به هنگام كاشت كلزا دقت شود كه خاك مزرعه تا عمق حداقل 8 تا 10 سانتی متر از رطوبت كافی برخوردار باشد در غیر این صورت امكان دو نم شدن بذور و بد سبزی مزرعه وجود دارد.

وی اضافه كرد: هم چنین عمق مناسب كاشت 1 تا 2 سانتی متر در نظر گرفته شده و فاصله خطوط كشت بین 12 تا 24 سانتی متر تنظیم شود.

'سهراب سهرابی' افزود: بذور گواهی شده به اندازه كافی در محل كارگزاری ها و مراكز توزیع بذر، تأمین و حمل و آماده توزیع است،

وی اضافه كرد: با توجه به این كه قیمت تضمینی دانه كلزا در سال زراعی جاری ده هزار ریال تعیین شده است و وقوع بارندگی های اواخر مهر و اوایل آبان جاری شرایط مناسبی را برای تهیه زمین و كاشت محصول كلزا فراهم كرده، بذر به میزان كافی در كارگزاری ها و مراكز، آماده توزیع است./س

برچسب ها: کالیبره ، گلستان ، بذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.