نماينده سابق مصر در اتحاديه عرب تصريح کرد غربي ها درباره تعامل با ائتلاف جديد مخالفان سوري اتفاق نظر و اجماع کامل ندارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم ؛‌ هاني خلاف در گفتگويي درباره نشست اعراب و اتحاديه اروپا که ديروز در قاهره برگزار شد و ارزيابي خود از اين نشست گفت: متاسفانه در کنفرانس خبري که نتايج نشست در آن اعلام شد حضور نداشتم اما پيگيري هاي قبلي موضوعات و بحث هاي اين نشست نشان مي دهد که اختلافات زيادي بين طرف هاي اروپايي و عربي درباره شيوه حل مسئله فلسطين در سازمان ملل و نيز مسئله سوريه وجود دارد.

وي در ادامه با اشاره به تشکيل ائتلاف جديد مخالفان سوري گفت: اصل ماجرا اين است که همه تلاش ها در خصوص سوريه در جهت تامين شرايط لازم براي برگزاري گفتگوهاي سياسي باشد.

خلاف در پاسخ به اين سوال که وزير دفاع فرانسه گفته است براي به رسميت شناختن ائتلاف جديد مخالفان زود است گفت: کاترين اشتون وزير خارجه اتحاديه اروپا نيز به همين مطلب اشاره کرده و گفته است اتحاديه اروپا در شرايطي نيست که بتواند اين ائتلاف جديد را به عنوان نماينده قانوني مردم سوريه بپذيرد.

 بنابراين با توجه به اين موضعگيري ها و نيز موضعگيري هاي انگليس و ديگر کشورهاي اروپايي تصور نمي کنم طرف هاي غربي که از زمان اعلام تشکيل ائتلاف جديد مخالفان در دوحه از آن استقبال کردند آمادگي آن را داشته باشند که با اين ائتلاف بر اساس اتفاق نظر کامل بين خود تعامل کنند و همچنين تصور نمي کنم آمادگي لازم را براي مسلح کردن آنها داشته باشند.

برچسب ها: غرب ، سوریه ، تعامل ، اجماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار