سنگ نگاره هاي تاريخي در محوطه باستاني مفيدي در اردكان توسط عده اي ناشناس جابجا و تخريب شده كه با پيگيري هاي ميراث فرهنگي برخي قطعات از زير آوار پيدا شدند.

سامان كارگر، معاون ميراث فرهنگي استان يزد در خصوص سنگ نگاره هاي اردكان به خبرنگار بخش ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران؛ گفت: چند روز پيش عده اي ناشناس به قصد گنج يابي و معدن سنگ، سنگ نگاره هاي محوطه باستاني مفيدي را در اردكان يزد را تخريب كردند.
وي ادامه داد: با تخريب محوطه باستاني امكان زير آوار قرار گرفتن سنگ نگاره ها آوار قرار گرفته باشد و يا برداشته شدن با ماشين سنگين وجود دارد.
كارگر تصريح كرد: محوطه هاي باستاني بسياري در يزد وجود دارد اما امكان حفاظت از همه آنها موجود نيست چرا كه بسياري از آنها همانند محوطه باستاني مفيدي را اردكان در خارج از شهر قرار دارند.
وي عنوان كرد: با پيگيريهاي ميراث فرهنگي يكي از مهمترين قطعات سنگ نگاره پيدا شده و ممكن است بقيه آنها در زير آ‌وار به شكل سالم و با تخريب شده قرار داشته باشد.
كارگر خاطرنشان كرد: 9 قطعه سنگ نگاره در محوطه باستاني مفيدي اردكان قرار داشته كه متاسفانه با دخل و تصرف غير مجاز سطح بسياري از آن برداشته شده است./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار