پاي بلک‌واتر بدنام به امارات کشيده شد

امارات برای سرکوب اعتراضات داخلی به نیروهای شرکت بدنام "بلک واتر" متوسل شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، منابع آگاه در امارات اعلام كردند مسئوليت حفظ امنيت زندان الوثبه در ابوظبي و برخي از ساختمان هاي دولتي ديگر به شركت امنيتي امريكايي بلك واتر واگذار شده است.
 
روزنامه نيويورك تايمز سال گذشته افشا كرده بود كه شيخ محمد بن زايد وليعهد دبي براي تشكيل يك گردان 800 نفره از نيروهاي بيگانه در امارات، از مؤسس شركت امنيتي امريكايي بلك واتر كمك گرفته است.
 
اين روزنامه همچنين به اسنادي اشاره كرده بود كه نشان مي داد شركت "لاريك پرينس" اين يگان را در مقابل دريافت مبلغ 529 دلار از امارات تأسيس خواهد كرد.
 
هدف از تشكيل اين يگان، سركوب شورش هاي داخلي، انجام عمليات ويژه و حمايت از خطوط نفتي بين المللي و آسمانخراش ها در مقابل حملات خواهد بود.
 
نيويورك تايمز خاطر نشان كرده بود كه تصميم به كمك گرفتن از یگانی متشکل از نيروهاي بيگانه، قبل از آغاز موج اعتراضات مردمي در كشورهاي عربي اتخاذ شده است.
 
نيويورك تايمز، به نقل از يك مسئول امريكايي آگاه از جرئيات برنامه مذكور مي نويسد: كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس و به ويژه امارات، فاقد تجربه نظامي فراوان هستند و به همين دليل درخواست كمك آنها از كشورهاي ديگر امري منطقي است.
 
اين روزنامه افزود: سخنگوي وزرات امور خارجه تصريح كرده است شركت بلك واتر، در سال 2010 به علت آموزش دادن بدون مجوز نيروهاي بيگانه به پرداخت 42 ميليون دلار محكوم شده است.
 
نیویورک تایمز به نقل از دست اندركاران سابق اين پروژه و شماري از مسئولان امريكايي اعلام كرده است نيروهاي مورد نياز از كلمبيا، افريقاي جنوبي و ساير كشورها از آغاز سال 2010 به بعد به اردوگاههاي آموزشي در امارات منتقل شده اند و شماري از بازنشستگان ارتش امريكا و افرادي از نيروهاي عمليات ويژه آلمان، انگليس و فرانسه اقدام به دادن آموزش به آنها مي كنند.
 
نيويورك تايمز مي افزايد: شيخ محمد بن زايد بر عدم استفاده از نيروهاي مسلمان در تشكيل يگان مذكور تأكيد داشته و اظهار داشته است كه دليل اين امر، قابل اعتماد نبودن آنها در سركوب و كشتار هم كيشانشان است.
 
نيويورك تايمز به نقل از منابع آگاه مي افزايد: محمد بن زايد شخصا درباره اين قرارداد مذاكراتي انجام داده است و شماري از مسئولان اماراتي پيشنهاد داده اند در صورت موفقيت گردان تشكيل شده، شمار اين نيروها افزايش و ساختار آنها از يگان به لشكری چند هزار نفري تغيير يابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار