کمبود بودجه در فدراسيون تيراندازي، کاروان 53 نفره مسابقات آسيايي چين را به 19 نفر کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات آسيايي تيراندازي سلاح هاي بادي چين، 22 آذرماه آغاز مي شود، به همين منظور تيراندازان اردوهاي تمريني خود را آغاز کرده اند و اميدوارند که اين اردوها تاخير روز مانده به اعزام ادامه يابد، زيرا فدراسيون تيراندازي، با توجه به برگزاري مسابقات جايزه بزرگ، با کمبود بودجه مواجه است، حتي براي برگزاري همان مسابقات و اهداء جوايز نيز مسئولان مجبور شدند مبالغي را قرض بگيرند.

فدراسيون 53 نفر از تيراندازان را با نظر مربيان براي اعزام در نظر گرفته بودند، اما پس از ارزيابي هزينه سفر به چين، تصميم گرفته شد تعدادي از تيراندازان را از ليست اعزام کنار گذاشته شوند.

چنانچه افراد حذف شده تعداد معدودي بود، تصميم فدراسيون عجيب به نظر نمي رسيد، اما مسئولان ليست 53 را به 18 نفر کاهش دادند.

با خط خوردن نام 34 نفر از تيراندازان از ليست اعزام به مسابقات چين، اين سوال بوجود مي آيد که اگر انتخاب تيراندازان بر پايه دانش فني بوده، حالا در نبود همان افراد چگونه به اهدافي که مشخص شده بود، مي رسيم.

لازم به ذکر است؛ برخي از افرادي که از ليست خط خورده اند، تيراندازاني هستند که در رقابت هاي ليگ برتر تيراندازي، جزء افراد برتر قرار مي گيرند و اعزام به مسابقات را حق خود مي دانند و همين موضوع تيراندازان را دلسرد مي کند.

همچنين؛ پس از کسب نتايج قابل قبول تيراندازان در المپيک 2012، ورزشکاران اين رشته اميدوار بودند از مسئولين ورزش توجه بيشتري به تيراندازي شود تا توانايي هاي تيراندازان ارتقاء يابد، ولي با وضعيت فعلي ورزشکاران اين رشته نمي توانند توانايي هاي خود را به نمايش بگذارند و خود را در اين رقابت هاي بزرگ به اثبات برسانند.

در اين گزارش آمده؛ پس از اينکه نام مريم سلطاني تيرانداز حرفه اي تپانچه کشورمان از ليست خط خورد و هيچ يک از مسئولان توصيفي جز اينکه نظر مربي اين چنين بوده، نداشتند، مي توان نتيجه گيري کرد سلطاني هم يکي از افرادي است که به دليل کمبود بودجه با در نظر گرفتن تمام توانايي هايش، از حضور در اين مسابقات محروم شده است، در حاليکه وي مي توانست يکي از بهترين افراد حاضر در رقابت ها باشد.

گفتني است؛ با توجه به اينکه ليست نفرات اعزامي کشورمان به مسابقات اعلام شده است، فدراسيون تيراندازي شانسي براي اضافه کردن نامي به اين ليست،ندارند.

در همين راستا، کاروان تيراندازي ايران در اين مسابقات 19 نفره است، 8 تيرانداز در ماده تفنگ بادي به همراه لازلو سرمربي و الهاشمي مربي اين تيم، 6 تيرانداز در ماده تپانچه بادي به همراه چابا سرمربي اين تيم و مترجم و حراست، به اين مسابقات اعزام مي شوند./آق
برچسب ها: تیراندازان ، چین ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار