خبرنگار یک روزنامه انگلیسی در گزارشی از ملاقاتش با عناصر مسلح وابسته به القاعده، تأکید کرد که آنها از کشورهای مختلف به شهر حلب سوریه آمده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛"مارتین فلچر" خبرنگار روزنامه "تایمز" در گزارشی از ماجرای ملاقاتش با 5 تن از عناصر گروهک موسوم به "جبهه النصره" در بزرگترین شهر سوریه خبر داد.

وی در این گزارش تأکید کرد که این 5 نفر تبعه کشورهای مختلف بودند.

فلچر با اشاره به دیدار با این 5 نفر در مزرعه ای در شمال حلب، تأکید کرد که این عناصر مانند مبارزان افغان لباس پوشیده بودند، و یکی از آنان که تبعه کشور ترکیه بود، با پوشیدن کلاه، سعی می کرد چهره خود را بپوشاند.

فلچر در گزارش خود خاطرنشان کرد، جبهه النصره گروهی از اسلامگرایان را در سوریه جمع آوری کرده و گفته می شود که آنها وابسته به القاعده هستند. این گروه در ژانویه برای جنگ با نظام سوریه ایجاد شد، و عناصر آن با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و منفجر کردن بمب های دست ساز، دست به تخریب می زنند.

این خبرنگار انگلیسی تأکید کرد، عناصر این گروه برخلاف دیگر گروه های مسلح در سوریه از حمایت مالی گسترده تری برخوردارند، و به نظر می آید که آموزش دیده و سازمان دهی‌شده باشند؛ آنها حتی سیگار نمی کشند.

اخیرا نیز یک مجله آلمانی به نقل از مسئولان امنیتی این کشور تأکید کرده بود که بر اساس گزارشهای اطلاعاتی و امنیتی، فقط 5 درصد از عناصر مسلح سوری هستند، و بقیه آنها از کشورهای دیگر به سوریه اعزام شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار