نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها به رفتار استکباری خود در قبال ملت ایران پایان دهد، گفت: آمریکایی‌ها باید ابتدا تحریم‌ها را لغو کند تا بعد ایران درباره امکان مذاکره فکر کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور ‌ با بیان اینکه باب مذاکره با آمریکا به طور کال بسته نشده است، گفت: برای این کار ما شرایطی داریم که آمریکایی‌ها باید رعایت بپذیرند.

وی جنایت‌های آمریکا ضد مردم کشورمان را یادآور شد و افزود: آمریکایی‌ها باید به علت رفتارهای جنایت‌کارانه خود از ملت ایران عذرخواهی کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مذاکره با آمریکا تنها در شرایط برابر و احترام متقابل انجام می‌شود، گفت: موضوع اینجاست که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند شرایط ایران را بپذیرند تا امکان مذاکره مستقیم فراهم شود.

حقیقت‌پور به گفت‌وگوهای مستقیم ایران و آمریکا درباره عراق و مذاکره با ۱+۵ اشاره و تأکید کرد: آمریکایی‌ها باید ابتدا تحریم‌ها را لغو کنند تا بعد ایران درباره امکان مذاکره فکر کند.

وی با یادآوری پیشنهاد مذاکره مستقیم آمریکا و ایران از سوی روس‌ها، گفت: اگر قرار باشد مذاکره مستقیم و دوجانبه انجام شود، آمریکایی‌ها باید دست از رفتار استکباری بردارند و ایران را به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر قبول کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.