پيتر هربرت معتقد است موضوع اهانت نژاد پرستانه كلاتنبرگ به بازيكنان چلسي همانند ديگر وقايع نژاد پرستانه فوتبال انگليس، ناديده گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اسكاي اسپرتز، داور ديدار جنجالي چلسي و منچستر يونايتد از سوي مسئولان اين تيم به توهين نژاد پرستانه محكوم شد اما بازيكنان يا مسئولان اين تيم براي پيگيري موضوع تنها به شكايت به اتحاديه فوتبال اين كشور اكتفا كردند و اين موضوع را به پليس گزارش نكرده و شكايتي در اين ارتباط تنظيم نكردند.

پليس مترو پالتين خود دست به كار شد تا وضعيت را بررسي كند اما از آنجا كه اين پرونده شاكي نداشت پليس آنرا بسته اعلام كرد اين موضوع سبب اعتراض شديد جامعه وكلاي سياه پوست به عملكرد مسئولان چلسي شده است.

وي در اين ارتباط افزود: اين طور كه پيش مي‌رود اين موضوعت نيز مي‌ خواهد به يكي ديگر از نمونه هاي قبلي كه در آن صنعت فوتبال سعي در مخفي كردن نژادپرستي هاي انجام شده داشته تبديل كند آنها تنها به دست به سر كردن اين موضوع مي‌پردازند هيچ گاه با آن جدي برخورد نميكنند در ارتباط با كلاتنبرگ نيزهمين خواهد شد و پس از مدتي از افكار عمومي كنار گذاشته خواهد شد كه اين مسئله از نظر ما بسيار دردناك است.

وي در اين ارتباط افزود: در فوتبال انگليس هميشه وضع همين بوده چندين مرتبه چنين اتفاقاتي بدون گرفتن نتيجه تنها به فراموشي سپرده شده است اما اين بار ما كوتاه نمي‌آئيم.

مسئولان چلسي بايد به پليس شكايت مي كردند تا اين موضوع از آنجا نيز پيگيري شود چرا كه در صنعت فوتبال به طور قطع و طبق شواهد موجود در طول سالها، پيگيري لازم انجام نخواهد شد و حالا ما براي اقدام بيشتر خود به پليس رفت و شكايت نامه تنظيم مي كنيم و تحويل آنان مي دهيم تا مورد بررسي قرار بگيرد شايد اين بار نتيجه گرفته شود و فرد خاطي به سزاي عمل زشت و متحجر خود برسد.

هربرت همچنين معتقد است دخالت پليس براي خود كلاتنبرگ نيز مثمرثمر خواهد بود چرا كه او تمامي اتهامات را رد مي كند و آنها را كذب مي خواند و در نتيجه پليس مي‌تواند به سرعت صحت موضوع را بررسي كند بي گناهي يا گناهكاري اش را ثابت كند.

كلاتنبرگ در مدت 3 هفته اي كه اين ديدار جنجالي مي گذرد هرگز هيچ مسابقه‌ي ديگري را داوري نكرده است و اين موضوع سبب پريشاني شده است.

هربرت معتقد است دخالت پليس سبب پايان گرفتن اين ماجرا مي شود و شكايت رسمي مسئولان چلسي مي تواند حقيقت اين ماجرا را به سرعت روشن نمايد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.