زنجان/

معرفی كوهنورد جانباز زنجانی به عنوان ركورددار صعود به قله مراپیك

كوهنورد زنجانی به عنوان ركورددار صعود به قله مراپیك در جهان معرفی شد كه به طور یقین تا چند روز آینده از سوی سازمان بین المللی UIAA اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،مربی تیم ملی كوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی 'فرهاد اسكندری' كوهنورد جانباز 78 بر فراز قله مراپیك در منطقه مركزی اورست، مایه فخر و مباهات است.

نجاریان كه به عنوان مربی كار هدایت وهمراهی این كوهنورد را برعهده داشت افزود: این كوهنورد باانگیزه و توانمند درحالی به این قله صعود كرد كه تمام تیم های خارجی به دلیل شكاف های بسیاری كه براثر بارندگی در منطقه ایجاد شده بود از آنجا باز می گشتند.

وی با بیان اینكه برای صعود به این قله 16 روز عملیات كاری صورت گرفت، اظهار كرد: صعود در چنین شرایط سخت آن هم توسط یك كوهنورد جانباز 25 درصدی در حقیقت كار خیلی بزرگی بود كه موفقیت آمیز بودن آن مطمئنا از الطاف و عنایت خداوند است.

مربی تیم ملی كوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران ارتفاع این قله را شش هزار و 654 متر ذكركرد و ادامه داد: اسكندری در آخرین تستی كه انجام شد توانست در هوای طوفانی به قله توچال صعود كند كه در واقع در چنین شرایط سختی كمتر كسی توان صعود به آن را داشت.

این كوهنورد موفق زنجانی به همراه مربی خود ، دیروز در بدو ورود به شهر زنجان مورد استقبال گرم و صمیمی شماری از مسوولان ورزش استان ، ورزش دوستان و اعضای خانواده قرار گرفت.

صعود موفقیت آمیز این كوهنورد زنجانی به قله 6654 متری مراپیك كه در منطقه اورست واقع است موجی از شادی و سرور را در بین استقبال كنندگان ایجاد كرده بود بطوریكه درهوای سرد و بارانی درمجموعه ورزشی انقلاب زنجان جمع شده و با پخش شیرینی و اهدا گل از صعود موفقیت آمیز این كوهنورد و مربی قدردانی كردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.