معاون دبير کل سازمان ملل متحد و دبير اجرايي کميسيون اقتصادي و اجتماعي ملل متحد(اسکاپ) گفت: کشورهاي آسيا و اقيانوسيه بايد شفافيت و پاسخگويي را در زمينه مشارکت عمومي و خصوصي تضمين کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نئولين هيزر در اجلاس وزراي آسيا و اقيانوسيه (اسکاپ) با تاکيد بر پاسخگويي و شفافيت مشارکت هاي عمومي و خصوصي در کشورهاي منطقه گفت: اين امر براي کاهش شکاف زيرساخت ها حياتي است چرا که شکاف مذکور منطقه را از درک توان بالقوه در راستاي رشد کامل خود محروم کرده است.

وي ادامه داد: شفافيت در مشارکت هاي عمومي و خصوصي سبب ايجاد توازن و پايداري رشد مي شود.

هيزر با تاکيد بر اصلاحات مورد نياز مشارکت عمومي و خصوصي در راستاي حذف موانع زيرساخت ها در کشورهاي منطقه تصريح کرد: اگر مي خواهيم به بهترين نحو از فرصت ها بهره ببريم بايد بر شفافيت و پاسخگويي شهرها تمرکز داشته باشيم و تلاش کنيم اين طرح ها در خدمت مردم و کل دنيا باشد.

وي با بيان اينکه در مدت زمان طولاني نمونه حکومت هايي بوده اند که هزينه اشتباهات بخش خصوصي خود را پرداخت مي کردند افزود: اين امر بايد تغيير کند و بخش خصوصي مسئول  اجراي طرح هاي  خود باشد.

معاون دبير کل سازمان ملل گفت: مخاطرات و پاداش ها بايد به گونه اي عادلانه تقسيم شود و اين امر تنها راه ايجاد جو پايدار اعتماد و مشارکت واقعي است.

هيزر افزود: کنفرانس تهران فرصتي ارزشمند براي ارايه کامل تصوير نويني براي مشارکت عمومي و خصوصي در آسيا و اقيانوسيه است که دولت ها و مردم منطقه بايد از آن به نحو احسن براي ايجاد آينده اي پايدار و فراگير بهره ببرند.

وي خاطرنشان کرد: اين نمونه جديد تجاري بايد فراتر از پيمان جهاني ملل متحد و تصميمات گوناگون در حوزه هزينه و بازگشت سرمايه و ارزش سهام را شامل مي شود و همچنين ناظر بر روابط بين بخش تجاري، دولت و جامعه به عنوان متوليان منافع متقابل باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار