مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: میزان طلاق در بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران کمتر از یک پنجم سایر اقشار جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سید ودود سید شنوا دیروز در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان اردبیل افزود: بر همین مبنا آسیب‌ها و ناهنجاری‌های فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در مقایسه با سایر اقشار بسیار پایین‌تر و کمتر است و با پشتیبانی‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی سلامت اخلاقی و تربیتی را در بین خانواده‌های شهدا شاهد هستیم.

وی گفت: در مجموع آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های شهدا و فرزندان ایثارگران نسبت به سایر اقشار کمتر بوده و حتی در استان فرهنگی و ولایت‌مدار اردبیل در حد بسیار پایین است.

رئیس کمیته تخصصی خانواده شهدا و جانبازان استان اردبیل همچنین در این جلسه افزود: ما انتظاری که از فرزندان و همسران شهدا و جانبازان داریم اینکه متفاوت‌تر از سایر اقشار در سنگر تربیت فرزندان ارزشی در کنار پرستاری و شریک غم و درد جانبازان و ایثارگران بودن، بتوانند به وظیفه خطیر تربیت فرزندان نیز به شایستگی عمل کنند.

سید شنوا در ادامه اهمیت راه‌اندازی مراکز مشاوره اجرایی در حوزه‌های شغلی، تحصیلی، درمانی، اجتماعی و مددکاری را برای فرزندان و والدین شهدا و جانبازان خاطر نشان کرد و گفت:‌ ما بیش از دو سال است که در قالب طرح زیارت، سپاس و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران سعی می‌کنیم از فرزندان و آینده‌سازان جامعه در این حوزه حمایت کنیم تا بخشی از وظیفه و دین خود را ادا کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.