استاندار گفت : خراسان‌رضوی باید در عرصه‌های فرهنگی در کشور پیشتاز باشد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مسهد   ، محمدحسین فروزان‌مهر در دیدار با مدیران فرهنگی استان با اشاره به پیچیدگی و ظرافت‌های حوزه فرهنگ با تاکید بر شکل‌گیری نظام‌های فرهنگی متناسب با اصول و ارزش‌ها اظهار کرد: نمی‌توان سایر موضوعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را از حوزه فرهنگ جدا بدانیم.

فروزان‌مهراظهار داشت: فرهنگدر دو سطح بنیادین و مشهود تعریف می‌شود که سطح بنیادین آن، اساس فرهنگ به شمار می‌رود و خود شامل ارزش‌ها، اعتقادات و نگرش‌ها است، سطح مشهود نیز شامل کالاها و خدمات فرهنگی مانند جشنواره‌ها، کتابها هنر و فضاهای فرهنگی است.

ویبا اشارهبه تاثیر شگرفلایه‌های زیرین یا همان ساحت معنوی فرهنگگفت:ساحت معنوی فرهنگمی‌تواند آراسته شدن به فضائل اخلاقی و معنوی مانند ایثار، آرمان‌خواهی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی را در مقابله با خرافات و عرفان‌های نوظهور تقویت کند.

فروزان‌مهر با اشاره به استفاده دشمنان از ابزار‌های فرهنگی در جنگ نرم مقابلملت ایران تاکید کرد: باید با تقویت باورهای دینی و ترویج مبانی فرهنگاسلام ناب محمدیبه مقابله با آنان برخاست.

ویبا تاکید برساماندهی و انسجامبه فعالیت‌های فرهنگی استان و پرهیز از اتخاذ تصمیمات جزیره‌ای افزود: با توجه به حضور تعداد قابل توجهی از زائران به استان هر آنچه در حوزه فرهنگ در خراسان‌رضوی اتفاق افتد به کل کشور و حتی سایر کشورها تسری پیدا می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی زیارت امام رضا (ع) را با عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی توصیف کرد و گفت: توجه به موضوع زیارت و تامین زیرساخت‌های آن باید به صورت جدی دنبال شود.

وی در ادامه آموزش‌و‌پرورش را دستگاهی موثر در پیشبرد اهداف فرهنگی نظامدانست و خاطرنشان کرد:مهم‌ترین تکلیف آموزش‌و‌پرورش، ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی، تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی و معنوی دانش‌آموزان است./س 

برچسب ها: پیشتازی ، خراسان ، رضوی ، در ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.