بت کلیا گفت: نویسندگان، ناشران و اهالی قلم ما باید تاریخ و تمدن ایران را به صورت نوشتاری و کتاب به جهان معرفی کنند و با برگزاری ویژه برنامه ها در راستای شعار "یادگار ماندگار" هفته کتاب حرکت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یوناتن بت کلیا، نماینده اقلیت آشوری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، درباره شعار " یادگار ماندگار " هفته کتاب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: هفته کتاب طبیعتاً جزء برنامه هایی است که سبب تشویق مردم به سمت کتاب است و گرایش آنها را به سمت کتابخوانی سوق می‌دهد. شعارها و پیام‌هایی که برای روزهای این هفته در نظر گرفته می‌شود، می تواند مردم را جذب کند تا بر مبنای آن شعار یا پیام، با کتاب آشنایی پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه ایران، کشوری با فرهنگ و متمدن است، گفت: کشور ما از تمام کشورهایی که ادعای تمدن دارند، جلوتر است و ما با استفاده از کتاب، می توانیم موضوع فرهنگ و قدمت تمدن ایران را به مردم بشناسانیم. در واقع اگر مولفین، نویسندگان، ناشران و اهالی قلم ما، خودی بجنبانند و تاریخ و تمدن را به صورت نوشتاری و کتاب بین مردم توزیع کنند، مردم با افتخار در دنیا حاضر می شوند.
بت کلیا با اشاره به جمله ای از حضرت مسیح (ع) بیان کرد: ایشان می گویند " اگر فرزندان سکوت کنند، سنگ ها به صدا در می آیند " ؛ منظور همان تاریخی است که در قدیم بر روی سنگ و لوح می نوشتند. امروز اما کاغذ و کتاب جایگزین سنگ شده است که باید تمدن و تاریخ را بر روی آنها به یادگار گذاشت.
وی به برگزاری جشنواره هایی پیرامون فرهنگ و تاریخ ایران در هفته کتاب اشاره کرد و پیشنهاد داد: بجا است که در طول هفته کتاب از اندیشمندان کشورهای دیگر برای حضور در ایران و ارائه مقالاتی از آنها درباره تمدن ایران، دعوت شود که این مهم تاثیر بسزایی را در شناساندن فرهنگ و اندیشه ایران داشته باشد. همچنین برگزاری این نوع برنامه ها در راستای شعار "یادگار ماندگار" هفته کتاب محقق می شود.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کاش در هفته کتاب برای تغییر دیدگاه افکار عمومی، عهدنامه امام علی (ع) که با اجداد ما آشوری ها منعقد شده و اصل آن در موزه چهلستون است را به چاپ برسانند تا مردم آن را بشناسند. این عهدنامه نوعی منشور بین‌المللی است که خودش فرهنگ و تاریخ است و دیدگاه‌های مثبتی را از دین اسلام نمایان می‌کند.
بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان‌ماه سال جاري در سرتاسر كشور برگزار مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار