تولید سالانه زعفران قاینات تا سال 1400 به 500 تن خواهد رسید

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ فرماندار قاینات در جشنواره زعفران طلای سرخ با اشاره به اینکه تولید زعفران قاین طی سال گذشته 254 تن بوده است گفت: متوسط تولید زعفران در قاینات طی 18 سال گذشته چهار كیلو و 32 گرم در هكتار بوده كه تا سال 1400 عملكرد واحد سطح به هفت كیلوگرم در هر هكتار می رسد.

حسین شرافتی راد قاینات را سرزمین طلای سرخ، یاقوت ارغوانی و خاستگاه زعفران و زرشك دنیا دانست و تاكید كرد: ایجاد مركز رشد تخصصی زعفران به منظور انتقال یافته های پژوهشی به عرصه صنعت و جامعه در خصوص دو محصول زرشك و زعفران ضروری است.

فرماندار قاینات افزود: این امر موجب ارتقای كیفی زرشك و زعفران،‌ اشتغالزایی، جذب سرمایه گذاران‌ و توسعه گردشگری خواهد شد.

وی گفت: صنعت زعفران از كاشت تا برداشت و از تولید تا مصرف باید با تخصیص اعتبار و افزایش دانش برای كشاورزان زمینه تولید محصول بیشتری از لحاظ كمی و كیفی فراهم كند.

شرافتی راد خواستار اجرای طرح توافقی زعفران در شهرستان قاینات شد و گفت: این طرح منجر می شود تا نوسانات قیمتی در بازار به تولیدكنندگان آسیب نزند.

وی با اشاره به اینكه زعفران در صنایع غذایی، داروسازی و سایر صنایع باید به صورت همه جانبه معرفی شود، افزود: در این راستا تلاش برای افزایش مصرف سرانه زعفران در جهان از دیگر انتظارات كشاورزان این شهرستان است.

وی ادامه داد: این امر تنها با برگزاری جشنواره ها و نشستهای علمی، فرهنگی و هنری بیشتر در این زمینه محقق می شود./س

برچسب ها: تولید ، زعفران ، قاینات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.