با ابلاغ آئين نامه اجرايي قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان، اين شركت ها شناسنامه دار مي شوند.

محمد مهدي نژاد نوري، معاون پژوهشي وزير علوم تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: تصويب آيين نامه اجرايي قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان زمينه اجرايي شدن قانون حمايت از شركت ها و موسسات دانش بنيان و تجاري سازي نوآوري ها و اختراعات را كه در سال 1387 تدوين شده است فراهم ميكند.

وي افزود: با ابلاغ اين آئين نامه شركت هاي دانش بنيان در كشور شناسنامه دار مي شوند، زيرا در حال حاضر اين شركت هاي دانش بنيان به صورت سنتي در پارك هاي علم و فناوري راه اندازي شده اند.

مهدي نژاد نوري با بيان اين مطلب كه ابلاغ  هر چه سريعتر آئين نامه اجرايي از خواسته هاي مقام معظم رهبري بوده اظهار داشت: سعي وزارت علوم تحقيقات و فناوري بر اين است كه با همكاري دستگاههاي ذيربط بخش هايي از آئين نامه را كه بايد به شكل دستورالعمل درآيد تهيه كند و با كمك صندوق نوآوري و شكوفايي اين تسهيلات در اختيار شركت هاي دانش بنيان است.

*تعداد شركت هاي دانش بنيان بايد 20 هزار افزايش يابد

مهدي نژاد نوري به تغييرات كوچكي در آئين نامه اجرايي اشاره كرد و گفت: يكي از تغييرات، پيش بيني هياتي است كه بتواند براي تشخيص شركت هاي دانش بنيان و نظارت بر صدور مجوز آن ها دستورالعمل تهيه كند.

وي افزود: طبق آنچه در قانون پيش بيني شده رئيس اين كارگروه را رئيس شوراي عالي علوم تحقيقات و فناوري تعيين مي كند و نمايندگان وزارتخانه هاي دفاع، علوم، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، رئيس صندوق نوآوري و شكوفايي و نماينده معاونت علمي رياست جمهوري نيز در آن حضور دارند.

مهدي نژاد تصريح كرد: براي تهيه دستورالعمل در حوزه معافيت هاي مالياتي و گمركي، كارگروهي بين وزارت علوم تحقيقات و فناوري و وزارت امور اقتصادي و دارايي تشكيل مي شود تا ظرف سه ماه دستورالعمل اين حوزه را تهيه و ابلاغ كنند، همچنين دستورالعمل درباره تشكيل بانك اطلاعاتي شركت هاي دانش بنيان تهيه خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر 3 هزار شركت دانش بنيان و هسته فناوري در پارك هاي علم و فناوري كشور مستقر هستند كه طي برنامه پنجم توسعه تعداد اين شركت ها بايد به 20 هزار شركت افزايش يابد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار