با توجه به این مسئله که در خصوص طرح الکترونیکی ما عقب افتاده ایم باید ارتقاء این طرح از دیدگاه کاربردی هر چه سریعتر صورت گیرد.

روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در خصوص طرح الکترونیکی باید بگویم که متاسفانه ما در این بحث عقب افتاده ایم و مدعی هستیم که این امر را هر چه سریعتر و به صورت مستمر ارتقا دهیم و از دیدگاه کاربردی تقویت کنیم چنانچه تحلیل ها در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: در خصوص طرح آموزش الکترونیکی اساتید باید مطالب را بر روی وب گذاشته و چه دانشجویان و چه فارغ التحصیلان در صنعت و  اجرای درس بتوانند مطالب را جلسه به جلسه رصد کنند.

روستا آزاد در خصوص فواید این طرح اظهار داشت: ارتقاء مستمر آموزش، به روز شدن مطالب متناسب با نیاز روز و امکان ارائه نظر از جانب اساتید و دانشجویان از جمله فواید بسیار زیاد این طرح است.

وی اظهار داشت: هم اکنون در سامانه پرتال وزارت علوم و در کمیته راهبردی قرار شده که ظرفیت ها ایجاد شود چنانچه در ترم تابستانه حضور دانشگاه ها در این سیستم تشویقی است اما چون تشویقی است اجباری به حساب می آید.

روستا آزاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تفاوت این طرح الکترونیکی با رشته های مجازی در چیست؟ اظهار داشت: این طرح مقدمه آن است و محتوای آموزش الکترونیکی با همین طرح در سر کلاس به صورت چهره به چهره تدریس می شود که از جمله دیگر فواید موثر این طرح این است که دانشجویان از راه دور نیز می توانند مطالب را دریافت کنند.

وی در خصوص سهم آموزش های حضوری در این طرح اظهار داشت: این طرح الکترونیکی قضیه آموزش حضوری را از طریق آموزش غیر حضوری ارتقا می دهند چنانچه 80 تا 90 درصد کار از طریق آموزش های غیر حضوری صورت می گیرد.

روستا آزاد اظهار داشت: با توجه به تعداد دانشجویان هم اکنون این محتوای آموزشی دانشگاه تهران در وب گذاشته شده و به راحتی قابل دسترسی است چنانچه سطح علمی اساتید توسط دانشجویان بررسی می شود.

** هزینه طرح الکترونیکی در دانشگاه های خارجی رايگان است

روستا آزاد در ادامه در خصوص سهم دانشگاه آزاد در این طرح الکترونیکی اظهار داشت: یکی از بخش های فعال در طرح الکترونیکی دانشگاه آزاد و پیام نور است که بیشترین پاسخ را در این طرح می دهند.

وی در خصوص هزینه این طرح الکترونیکی تصریح کرد: در سایر دانشگاه ها در کشور خارج این هزینه برای دانشگاه ها مجانی است تا 5 سال آینده این طرح به تدریج اتفاق می افتد و با جدیت ادامه پیدا می کند و البته از نظر بازار کار نیز فعالیت و رشد خوبی پیدا می کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.