معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: تاكنون سهام 200 شركت دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ غلامرضا شافعی در حاشیه بازدید از شركت كشت وصنعت نیشكر هفت تپه در شمال خوزستان گفت: واگذاری سهام این شركت ها بر اساس اصل 44 قانون اساسی صورت گرفته است.

وی افزود:مطالعاتی برای واگذاری سهام برخی صنایع از جمله لاستیك و صنعت قند از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آغاز شده كه در دست بررسی است.

وی همچنین گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هر تعداد شركت در اختیار داشته سهامش را برای واگذاری اعلام كرده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در خصوص بازسازی و افزایش ظرفیت اسمی كارخانه كشت و صنعت نیشكر هفت تپه گفت: كمك به بخش تحقیقات كشاورزی و حمایت از صنعت تولید شكر از جمله برنامه های این سازمان در شركت كشت وصنعت نیشكر هفت تپه است.

وی افزود:از سال 87 تاكنون 220 میلیارد ریال برای بازسازی كارخانه كشت و صنعت نیشكر هفت تپه هزینه شده كه در گام دوم نیز 100میلیارد ریال دیگر برای این امر اختصاص خواهد یافت.

شافعی افزود:كارخانه كشت و صنعت نیشكر هفت تپه به عنوان پیرترین شركت تولید شكر در كشور فعال بوده كه همچنان توان و ظرفیت تولید دارد.

وی همچنین در خصوص حمایت دولت از كارخانجات تولید شكر گفت:اگر نیاز باشد دولت بخشی از شكر تولیدی شركت ها را با نرخ دولتی خریداری خواهد كرد تا كارخانه ها بتوانند به فعالیت تولیدی خود ادامه دهند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین گفت: این سازمان بررسی مسایل و مشكلات كارخانه های كشور و كمك به رفع مشكلات آنها را با انجام بازدیدهای میدانی در دست اجرا دارد. ‌

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در سفر به هفت تپه از بخش های مختلف كارخانه كشت و صنت نیشكر هفت تپه دیدن كرده و از نزدیك در جریان مسایل و مشكلات این كارخانه قرار گرفت.

كارخانه كشت و صنعت نیشكر هفت تپه با 9 هزار هكتار مزرعه نیشكر پارسال 43 هزار تن شكر تولید كرد./س
برچسب ها: سهام ، خصوصی ، واگذار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.