سيگارها در تابوت هايي قرار داده شده بود تا از طريق آمبولانس يا خودروهاي متعلق به شركت هاي تشييع مردگان منتقل شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بيش از 170 كشور جهان روز دوشنبه در سئول به توافقي درباره پروتكل بين المللي مبارزه با قاچاق دخانيات دست يافتند اما به نظر می رسد هنوز هم قاچاقچیان زرنگ تر از مجریان قانون هستند.

ماموران گمرك بلغارستان طی روزهای اخیر يك شبكه گسترده توزيع سيگارهاي قاچاق را كه در بازارهاي بلغارستان و اروپايي فعال بود كشف و منهدم كردند. يك نفر در چارچوب انهدام اين باند بازداشت شده است .

اعضاي اين شبكه سيگارهاي قاچاق را در جعبه هاي تابوت منتقل مي كردند. سيگارها در تابوت هايي قرار داده شده بود تا از طريق آمبولانس يا خودروهاي متعلق به شركت هاي تشييع مردگان منتقل شود.



وارد شدن اين مقدار سيگار قاچاق به بلغارستان موجب وارد شدن زياني حدود سه ميليون و 500 هزار لووا (يك ميليون و 800 هزار يورو) به كشور از طريق پرداخت نشدن ماليات مي شد. رسانه های غربی می گویند اين سيگارها احتمالا در دبي توليد و از طريق يونان وارد بلغارستان شده است. كشور بلغارستان در مركز بالكان و در مسير قاچاق بين آسيا و اروپا قرار دارد.

اداره گمركات بلغارستان براساس تحقيقي كه اخيرا انجام شده است اعلام كرده 15 درصد از سيگارهاي به فروش رفته در بلغارستان از بازار سياه تامين مي شود و اين درحالي است كه اين رقم در سال 2010 ، 30 درصد بود.

بنابراعلام وزارت بهداشت بلغارستان، 44 درصد از هفت ميليون و 400 تن جمعيت كل بلغارستان سيگاري هستند. ساكنان اين كشور سيگاري ترين مردم اروپا پس از يونان محسوب مي شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.