مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید پردیس با پیشرفت مناسبی درحال تکمیل است .

محمد صادق اسدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت : پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر پردیس در زمینی به مساحت حدود 12 هکتار برای جمعیتی معادل 375000 نفر در سه مدول طراحی شده که در مرحله نخست مدول اول آن به ظرفیت 125000 نفر در مرحله  احداث قرار دارد. 

مدیرعامل آبفای شرق درادامه افزود : ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب دراین پروژه در مدول اول 24000 مترمکعب در شبانه روز خواهد بود که فرآیند تصفیه فاضلاب به صورت لجن فعال با قابلیت حذف نیتروژن و فسفراست .

وی همچنین تصریح کرد : کیفیت پساب خروجی از تصفیه خانه مطابق با استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست ایران جهت تخلیه به آبهای سطحی و استفاده در کشاورزی می باشد .

براین اساس فاضلاب شهرپردیس پس از جمع آوری توسط شبکه فاضلابرو و خط انتقال به ابتدای محدوده سایت تصفیه خانه وارد می شود .

وی همچنین افزود: با توجه به تخصیص اعتبار ویژه در ابتدای سال 91 بیش از 90 درصد میلگرد،سیمان و لوله های سایز بالا جهت اتصال بین واحدهای فرایندی تامین و در اختیار پیمانکار قرار داده شده است.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران ضمن بیان این مطلب که کمبود اعتبارات مشکل اصلی عدم اجرایی شدن این پروژه محسوب می شود ، خاطرنشان ساخت : با توجه به حساسیت موضوع و توجه ویژه مسولان سیاسی و اجتماعی استان و همچنین به منظور جلوگیری از توقف عملیات اجرایی لازم است کما فی السابق  عنایت ویژه ای در خصوص اعتبارات مورد نیاز به این پروژه که تاثیرات زیست محیطی قابل توجهی در منطقه دارد صورت پذیرد.

وی ضمن اعلام حجم عملیات بتن ریزی به میزان 3300 مترمکعب طی دو ماه گذشته درصد پیشرفت کلی  تصفیه خانه را نزدیک به 20 درصد عنوان کرد.

گفتنی است تصفیه خانه فاضلاب پردیس در مجاورت پارک فن آوری است ./س

برچسب ها: پردیس ، تصفبه خانه ، فضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.