استاد دانشگاه تربيت مدرس با بيان اينکه تهراني‌مقدم پايه‌گذار تکنولوژي در سپاه بود، گفت: در کشورهاي توسعه‌يافته براي نخبگان علمي ارزش زيادي قائلند و شهيد تهراني‌مقدم يکي از اين افراد و از استعدادهاي درخشان بود و اگر حمايت‌ها از وي بيشتر مي‌شد اين حادثه اتفاق نمي‌افتاد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در همايش دانشمند پارسا شهيد حسن تهراني‌مقدم که به همت ستاد دانشجويي عصر امروز در دانشگاه صنعتي شريف و با حضور خانواده شهداي هسته‌اي برگزار شد، امي استاد دانشگاه تربيت مدرس و همرزم شهيد تهراني‌مقدم طي سخناني اظهارد اشت: در زمان حيات حسن تهراني‌مقدم بارها به او شهيد زنده گفتم، چرا که بارها مشاهده کردم که وي تا مرز شهادت پيش مي‌رفت.

اين کارشناس هوافضا افزود: در مدت 25سالي که با او آشنا بودم به اين مسئله پي‌ بردم که در مدت حياتش لحظه‌اي از عمرش هدر نرفت و معتقدم که من هم لحظاتي را که با وي گذراندم هدر ندادم؛ چرا که در کنار وي چيزهاي بسيار ارزشمندي آموختم.

وي بيان داشت: در کشورهاي توسعه يافته براي رجال و نخبگان علمي ارزش زيادي قائلند و شهيد تهراني‌مقدم جزو اين قبيل افراد به شمار مي‌رفت و از استعدادهاي درخشان بود و يقين دارم اگر حمايت‌ها از وي بيشتر  مي‌شد اين حادثه اتفاق نمي‌افتاد.

امي با اشاره به تأثير اين دانشمند هسته‌اي در عرصه تکنولوژي تصريح کرد: در اين يک سالي که اين شهيد هسته‌اي در کنار ما نبود متوجه شديم که نبود وي در ميان ما چه ضربه بزرگي براي پيشرفت تکنولوژي و فناوري کشور بوده است.

استاد دانشگاه تربيت مدرس اظهار داشت: اگر بخواهيم در طول عمر اين شهيد هسته‌اي تمام اختراعاتش را به ثبت برسانيم قطعا بيش از 50 عنوان به نام وي اختراع ثبت مي‌شود.

کارشناس هوا فضا با بيان اينکه شهيد حسن تهراني‌مقدم پايه‌گذار تکنولوژي درسپاه بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه به پرتاب ماهواره در کشور نيازمنديم و توانسته‌ايم به اين احتياج ضروري دست پيدا کنيم اين از افتخارات جمهوري اسلامي ايران است که نشأت گرفته از وجود دانشمندان بزرگي چون تهراني‌مقدم است.

همرزم شهيد تهراني‌مقدم در پايان با اشاره به اختراعات شهيد تهراني‌مقدم در عرصه تکنولوژي در سپاه خاطرنشان کرد: دستيابي به هدايت کنترل قوي، دست‌يابي به بدنه کامپوزيتي و سوخت کامپوزيتي قابل توليد، دستيابي به جدايي کننده سيستم موشک در فضا و سامانه پرتاب موشک حامل ماهواره و طراحي سايت پرتاب ماهواره، فناوري عايق موتوري، راکت زلزال و موشک‌هاي فتح‌المبين، مرصاد، غدير و بيت‌المقدس و در نهايت مقدمات ساخت موشک قائم از دستاوردهاي قابل ذکر از سوي اين دانشمند هسته‌اي است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار