روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از اقدامات اخیر باراک اوبامادر تشکیل کابینه 2012 دولت آمریکا خبر داد و نوشت:اوباما از سناتور «جان کری» برای حضور در سمت وزیر دفاع آمریکا دعوت کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، واشنگتن پست نوشت: مطرح شدن گزینه «جان کری» نامزد پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری و رئیس فعلی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای سمت وزیر دفاع کابینه اوباما در حالی است که مقام‌های دولت اوباما از ارائه این سمت  به «سوزان رایس» خبر دادند.

اوباما در صدد تغییر چینش کابینه جدید خود پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 شامل وزیر دفاع، وزیر خارجه و نیز رئیس سازمان جاسوسی این کشور، سیا است.

در این بین «اشتون کارتر» معاون وزیر دفاع آمریکا , «میشل فلورنوی» معاون سابق وزیر دفاع این کشور از دیگر گزینه‌های احتمالی جایگزینی «لئون پانه‌تا» وزیر دفاع آمریکا هستند.

از سوی دیگر و با کناره‌گیری دیوید پترائوس از سمت ریاست سنا، اکنو اوباما باید رئیس جدید این سازمان را نیز انتخاب کند و با توجه به حساسیت‌های موجود در این زمینه پیش‌ بینی می‌شود که «جان برنان» مشاور ارشد اوباما در امور مبارز با تروریسم از اصلی ترین گزینه های تصدی این سمت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار