اكبر صحرایی داستان نویس، گفت: معضل فعلی درباره كتاب و كتابخوانی نه ترویج آن بلكه بیشتر مربوط به تولید و چاپ و نشر كتاب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر؛ اكبر صحرایی داستان نویس با بیان این مطلب افزود: با اوضاع امروز یعنی عدم چاپ كتاب متاسفانه راه به جایی نخواهیم برد، زیرا زمانی كه كتابی وجود نداشته باشد چگونه می‌توان از ترویج كتاب و كتابخوانی صحبت كرد.
این داستان نویس درباره هفته كتاب و كتابخوانی گفت: من به شخصه با این نامگذاری‌ها مشكلی ندارم اما به‌قدری این نامگذاری‌ها كلیشه شده است كه دیگر بعضی‌ از آن‌ها را در تقویم رسمی كشور جای نمی‌دهند.
وی اظهار كرد: اگر دولت بیاید فعالیت های یكساله خود را در زمینه چاپ، نشر و تبلیغ آسیب شناسی كند، می توان گفت هفته كتاب پربار خواهد بود، اما اگر تنها به نامگذاری‌های كلیشه‌ای در هفته كتاب و آمارهای پرطمطراق اكتفا كند، این نامگذاری‌ها در مجموع برای كتاب و كتابخوانی سودمند نخواهد بود.
صحرایی نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ كتابخوانی مهم خواند و گفت: رسانه‌ها بویژه رسانه‌های دیداری و شنیداری نقش مهمی در ترویج كتاب و كتابخوانی ایفا می‌كنند، شما چند فیلم و سریال می‌بینید كه در صدا وسیما حول موضوع كتاب ساخته می شود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار