سومین دوره مسابقات رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف تجاری سازی محصولات رباتیک در 10 لیگ صبح امروز به مدت 2 روز در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران: دکتر صفا بخش رئیس مسابقات رباتیک جام امیر کبیر در آیین افتتاح این دوره از مسابقات بیان داشت: مسابقات ربوکاپ نزدیک به 2 دهه است که در ایران برگزار می شود و مهم ترین انگیزه دانشگاه صنعتی امیر کبیر در برگزاری این مسابقات مطرح نمودن مسائل بومی و کشوری در این حوزه است.

وی افزود: در برگزاری این مسابقات لازم است صنعت کشور نیز حضور داشته و در واقع با همراهی و هماهنگی صنعت این گونه مسابقات اجرایی شود.

رئیس سومین دوره مسابقات رباتیک جام امیر کبیر با اشاره به این که امسال در کنار برگزاری جشنواره رباتیک برای نخستین بار مباحث هوش مصنوعی نیز مطرح می شود گفت: در رباتیک بخشی مهمی از قسمت های جذاب به مباحث هوش مصنوعی مرتبط می شود و مسابقات هوش مصنوعی امیر کبیر نیز با هدف فراهم کردن زمینه ای به منظور شناسایی و طرح مسائل و نیاز های داخلی شکور در حوزه هوش مصنوعی و کمک گرفتن از محققان داخلی برای حل آنها راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان ساخت: 7 لیگ برای مسابقات هوش مصنوعی تعریف شده که شامل تائید هویت از طریق دست خط فارسی، تشخیص حالت چهره انسان شناسایی رسته اشیاء شناسایی صحنه های محیط باز و بسته تشخیص و ردگیری توپ در بازی فوتبال، کشف تقلب های بانکی و بهینه سازی در محیط های پویا است.

وی یادآور شد: هوش مصنوعی یکی از روش هایی است که ما را در هر قسمت به پیشرفت می رساند و در جاهای مختلف نیز از آن استفاده می شود./ع2
برچسب ها: رباتیک ، جام ، دانشگاه ، هوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار