مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت : برای انتقال ارزشهای فرهنگ دینی به عموم مجاوران که میزبان زائران هستند مهم ترین ماموریت امام را بشناسند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمود مرویان حسینی، در مراسم اختتامیه طرح مسجد محوری با موضوع زیارت و آداب میزبانی در مهدیه مشهد ، گفت:در کشور سالانه سی میلیون زائر به مشهد وارد می شوند لذا برای انتقال ارزشهای فرهنگ دینی به عموم مجاوران که میزبان زائران هستند مهم ترین ماموریت امام را بشناسند.

وی تأکید کرد: مسئولیت خودمان در مقابل امام چیست ، بهتر بتوانیم فرهنگ امامت و ولایت را به زائران منتقل کنیم ، به همین گروه های مطالعاتی را در مساجد، که در هر گروه 10 نفر شرکت می کردند تشکیل دادیم مسجد محوری با موضوع زیارت توانست یک جلوه ی جدیدی در مساجد ایجاد کند.

وی با اعلام این خبر که شنبه 27 آبان ماه 225 پژوهش انجام در طرح زیارت و آداب میزبانی در درگاه شبکه اجتماعی تبیان و پورتال ملی مساجد برای عموم و خارج از کشور قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه به پروژه های این نهاد با مقوله زیارت اشاره کرد و افزود: در سال جاری کارگاه آموزشی تربیت مبلغ متخصص زیارت برای 17 استان و 1300 نفر از مدیران کاوران های زیارتی کشور هر کارگاه سه روز در مشهد برگزار شد.

وی در این باره توضیح داد: همان طور که می دانید برای زیارت عتبات مردم با کاوران هایی مشررف می شوند که از طریق مسئول کاوران، روحانی و مداح حاضر در آن معارف زیارت امام حسین و سایر امامان به زائر منتقل می شود ولی زیارت امام رضا به صورت خانوادگی و فردی صورت می گیرد لذا تلاش کردیم تا در این کارگاه این آموزش ها را فراگیرند .

حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی ادامه داد: ائمه جماعات مساجد ، مدارس ، ادارات در واقع آن شخصیت هایی فرهنگی هستند که مردم ارتباط دارند لذا به 800 نفر دراین زمینه با موضوع زیارت آموزش داده شده است.

وی از ارائه بسته های فرهنگی برای 50 هزار نفر از کسانی که به مشهد مشرف می شوند در راه ها مبادی ورودی مشهد اشاره کردو افزود: این بسته ها جهت توزیع در قطارها ، هواپیما ها به زائران اهدا شده است.

مرویان حسینی ادامه داد: کارگاه های آموزشی فرهنگ زیارت به روستائیان با حضور دوهزارمربی برگزار شده است، خرافه شناسی ، خرافه زدایی و همچنین 850 نفر از فعالان و موثرین در جامعه در کارگاه های آموزشی شرکت کردند تا با کسانی که در ارتباط هستند معارف ناب اسلامی را معرفی کنند.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاسیس مجتمع فرهنگی آموزشی زیارت در مشهد یکی دیگر از فعالیت این اداره عنوان کرد و افزود: 8 گروه زیارت واسطه مقوله فرهنگ زیارت هستند شامل ؛ روحانیون ، مبلغان ، استادان ، معلمان، کارشناسان فرهنگی دستگاه های گوناگون ، راننده تاکسی ،مدیر هتل ها، راهنماها گروه های نخبگان مشهدو استان خراسان رضوی مجموعه ای هستند که در زمینه زیارت و آداب میزبانی آموزش داده شدند .

مرویان حسینی  اظهار داشت: نظامی جمهوری اسلامی بر پایه ولایت استوار است، لذا باید هر چه می توانیم فرهنگ امامت و امام رضا(ع) گسترده تر بکنیم و روان تر بکنیم./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.