ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان چهارمحال و بختیاری از عزاداران حسینی خواست؛ آیین های عزاداری محرم در زمان اقامه نماز برگزار نشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان چهارمحال و بختیاری، با صدور اطلاعیه ای، مردم را به حضور گسترده در آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان فراخواند.

در این اطلاعیه آمده است: بار دیگر عطر دل انگیز محرم در فضای زمان و مكان پیچید و خاطره جانبازی و رشادت سالار شهیدان و یاران باوفایش را در یادها زنده كرد.

این اطلاعیه می افزاید: محرم آمد و پیام عدالت خواهی و ظلم ستیزی و ولایت محوری را در گوش جان ها طنینی دوباره افكند.

این اطلاعیه ادامه می دهد: سالگرد قیام حضرت اباعبدالله (علیه السلام)، این بار علاوه بر یادآوری خاطره شهادت فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) با حادثه ای همراه گشته كه دل شیعیان و مسلمانان جهان را به درد آورده است.

در این اطلاعیه آمده است: سالی كه گذشت شاهد بدترین اهانت ها به بزرگترین اسوه عالم خلفت و انسانیت بودیم و هنوز چند ماهی از توهین جانگذار به ساحت مقدس امام دهم شیعیان (ع) نگذشته بود كه توهینی دیگر به ساحت اسوه بزرگ اخلاق و مهربانی یعنی پیامبر خاتم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) صورت گرفت.

مسلمین، به ویژه شیعیان، مراسم ماه محرم امسال را با شكوهی هرچه تمام تر برگزار خواهند كرد تا ضمن ابراز انزجار از این اقدامات موهن همواره غیرت مندی اسلامی و شیعی خود را به رخ عالمیان كشند.

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان چهارمحال و بختیاری در این اطلاعیه آورده است: برگزاری مراسم عزاداری هیأتهای مذهبی با محوریت مسجد و اهتمام به برنامه های قرآنی و بهره مندی از مبلغین باشد.  

عدم تلاقی برنامه های عزاداری با اوقات نماز و سعی در برگزاری نماز جماعت اول وقت و توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا مورد تاكید قرار گرفته است.

توجه بیشتر به ادعیه و زیارت ها و مناجات ائمه طاهرین (علیهم السلام) به ویژه صحیفه سجادیه در برنامه های اصلی هیئات مذهبی از سوی این ستاد مورد تأكید است.

ارتقاء كیفی برنامه ها از طریق تبیین معارف اسلامی اعم از اعتقادات، اخلاق اسلامی، احكام و سیره معصومین علیهم السلام و بیان تاریخچه و روش های عزاداری و توجه به امربه معروف و نهی از منكر و پرهیز ار اجرای برنامه های موهن و دور از ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) و اسوه های عاشورا و استفاده مداحان اهل بیت (ع) از اشعار و متون پرمحتوا و مستند كه پیام حماسه عاشورا را منتقل كند از دیگر توصیه های این ستاد در امر برگزاری آیین های عزاداری است.

توجه جدی به سخنان كلیدی اخیر مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ ایستادگی و مقاومت، سبك زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و تبیین آن برای نسل جوان و جذب حداكثری آنان و

عنایت ویژه به مساله وحدت ملی و همدلی ملی بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) و همچنین امر دشمن شناسی با محوریت ولی فقیه در سخنرانی ها، مداحی ها و سایر برنامه ها از دیگر خواسته های این ستاد از عزاداران است.

رعایت نظم و توجه به اطلاعیه های نیروی انتظامی جهت برپایی مطلوب و بهینه مراسم عزاداری با رعایت حقوق شهروندی و توجه دادن مخاطبان به تاثیرات فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جوامع بشری كه تبلور آن در جنیش مردمی بیداری اسلامی با الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران نمایان است.

همچنین تبیین نقش تاثیرگذاری ایران در حمایت از مردم مسلمان منطقه، مورد تأكید قرار گرفته است./س

برچسب ها: عزاداری ، محرم ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.