استاندار اصفهان گفت : با توجه به افزایش بیماری های صعب العلاج در استان اصفهان باید در غذای سالم مردم سرمایه گذاری کرد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاکر اصفهانی در همایش نان سالم در هنر سرای خورشید اصفهان با بیان این مطلب گفت : چند سال است در استان شاهد بیماری های خطر ناکی چون سرطان ، ام اس و بیماری های تنفسی هستیم که علت آن به دلیل کوتاهی و سرمایه گذاری نکردن در پخش غذا های سالم از جمله نان است .

استاندار اصفهان از نانوا به عنوان متدین ترین و با اصلت ترین افراد جامعه یاد کرد و اظهار داشت : نانوا با اصالت کسی است که با کمترین در آمد بهترین و با کیفیت ترین نان را برای مردم عرضه کند.

وی وضعیت قیمت نان را متناسب با کیفیت آن در مقایسه با سال گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت : ما هم در استانداری تا حد امکان بستر این موضوع را فراهم خواهیم کرد .

استاندار اصفهان گفت : ما باید تلاش کنیم تا واحد های صنفی و کارخانه های ایجاد در منطقه کمشچه را ساماندهی کنیم و این کار و با ایجاد اتحادیه و تعاونی در قالب تشکل های مختلف محقق می شود.

ذاکر اصفهانی ادامه داد : این اتحادیه ها پس از شکل گیری باید با برنامه ریزی های دقیق شرایط صادر کردن نان و نان خشک تولید شده با کیفیت در آن منطقه با بسته بندی های مدرن را فراهم کنند .

وی گفت : با محقق شدن این امر اشتغال زایی ایجاد می شود و نانوایی های خانگی و غیر بهداشتی نیزجمع می شود و همه در قالب آن کارخانه فعالیت می کنند . در این همایش ناظریان نائب رئیس اتحادیه نانوایان استان اصفهان بحث بیمه کارفرمایان را مطرح کرد که استاندار اصفهان قول مساعد در این زمینه داد تا مشکل آنان را مرتفع نمایند .

گفتنی است روز گذشته به مناسبت 22 آبان روز جهانی نان سالم همایشی در اصفهان برگزار و در پایان نیز از نانوایان برتر تجلیل شد ./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، نان ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.