امروز وسعت ایران به مقیاس جغرافیایی نیست بلکه قله های فن آوری است که قدرت کشور را می‌سازد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌ سلامی، جانشین فرمانده ی کل سپاه صبح امروز در مراسم اهدا جایزه دکترا به خانواده ی شهید تهرانی مقدم که در سالن همایش های دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد طی سخنرانی گفت: این خیلی ارزشمند است که شخصی هم درجه ی علمی داشته باشد و هم در عرصه ی ایمان رشد داشته باشد و این شهید بزرگوار هر دوی این را داشته است.

وی افزود: ما دو صفحه متفاوت از تاریخ ملت را تجربه کرده ایم در یک سو چهارچوب و سناریو نقشه ی جامع ذهنی قدرت های بزرگ را لمس کرده ایم و از سوی دیگر حداکثر پیروزی که در دامنه رشد توسعه علمی بود.

سلامی تصریح کرد: تا قبل از این حداکثر هویت فرهنگی ما در جشن های 2500 ساله شاهنشاهی نشان داده میشد و حتی قدرت ساخت گلوله ای کوچک را نداشتیم، حداکثر تصور ما از گردش ماهواره روی برگه های کاغذ خلاصه می‌شد و تصوری روشن در این خصوص نداشتیم بطوریکه تمام هویت ملت ایران با افسردگی تاریخ توبیخ می‌شد و هیچ هویت مستقلی به نام ایران وجود نداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت:‌ بعد از انقلاب همه ی این سقف ها و دیوار ها که بر روی سر ما کشیده بودند شکست و فروپاشی آمریکا از آن نقطه آغاز شد، ولایت فقیه و اسلام دو عنصر اصلی ما بود که همه ی ارزش ها توسط این القاب شناخته می‌شد.

سلامی اظهار دآشت: شهید تهرانی مقدم کسی بود که ما را برای اولین بار مسافر فضا کرد و امروز دیگر وسعت ایران به مقیاس جغرافیایی نیست بلکه به قله های فناوری است که قدرت کشور را می‌سازد و این را شهید تهرانی مقدم برای ما آورد و هم اکنون ما می‌توانیم به درون سلول نگاه کنیم و در مقابل قدرت ها با اقتدار بایستیم.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون من هیچ کشوری را ندیدم که بتواند اثابت موشک بالستیک به یک شناور را تست کند و شهید تهرانی مقدم این کار را برای نخستین بار انجام داد./ح 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار