در نخستین روز برگزاری جشنواره فیلم كوتاه بام ایران در شهركرد، 28 اثر از هنرمندان مناطق زاگرس نشین ایران اكران شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

در روز نخست این جشنواره،10 اثر مستند و 18 اثر داستانی كوتاه بر روی پرده نقره ای سینما به نمایش درآمد.  

این آثار با موضوع سرزمین، ایثار و شهادت و نماز بودند و محتوای فیلم نشان می داد كه كارگردانان جوان، با ایده های تازه ای، پا به عرصه فیلمسازی گذاشته اند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم كوتاه بام ایران گفت: در این جشنواره، 65 اثر از هنرمندان فیلمساز كشور با هم رقابت می كنند.

شهرام فرجی افزود: این آثار از استان های كردستان، كرمانشاه، لرستان، همدان، اصفهان، خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد، فارس و چهارمحال و بختیاری می باشد.

به گفته وی؛ این تعداد اثر از میان 400 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره از سوی هیأت داوران، برای حضور در بخش رقابتی پذیرفته شد.

فرجی یادآور شد: این تعداد آثار با موضوع، نماز و نیایش، ایثار و شهادت، رفتارهای سرزمین من، تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، و آزاد، در دو بخش مستند و داستانی به نمایش در آمده است.

به گفته وی؛ در این جشنواره، ابوالفضل جلیلی از كارگردانان صاحب عنوان ایرانی، پوران درخشنده؛ كارگردان فیلم سینمایی پرنده كوچك خوشبختی و علی محمد قاسمی، از مستند سازان مطرح كشور، كار داوری آثار را برعهده دارند.

وی یادآور شد: جشنواره فیلم كوتاه بام ایران، از 22 آبان ماه به مدت سه روز در شهركرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

جشنواره فیلم كوتاه بام ایران، سال های گذشته به صورت استانی برگزار می شد كه از امسال، به صورت منطقه ای برگزار می شود. /س

برچسب ها: اکران ، جشنواره ، فیلم ، کوتاه ، بام ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.