مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اعطای مشوق حمایتی برای سرمایه گذاران در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی افزود : بر اساس مصوبه هیات مدیره این سازمان در صورتی که سرمایه گذاران در این منطقه پس از تحویل زمین به مدت شش ماه موفق به اخذ پروانه بهره برداری و شروع فرایند تولید شوند از 20 درصد تخفیف و چنانچه بعداز یکسال پروانه بهره برداری اخذ کنند، از 10 درصد تخفیف در قیمت کارشناسی زمین و کلیه امکانات خدماتی بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های وارداتی و صادراتی سرزمین اصلی در منطقه آزاد ارس اعمال نمی شود، گفت: تولید کنندگان و صادرکنندگان می توانند از این مزیت منطقه استفاده کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: براساس قوانین حاکم بر مناطق آزاد، صادرات کالاهای تولیدی در این منطقه بر اساس قانون ارزش گفته به سرزمین اصلی و بدون محدودیت به خارج از کشور ممکن است.

وی با اظهارامیدواری از اینکه مشوق های اتخاذ شده روند احداث و بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری را در منطقه شتاب بخشد، گفت: در صورت شروع نشدن مراحل اجرایی طرح ها، اراضی واگذار شده عودت و به سرمایه گذاران در نوبت تحویل می شود.

نجفی منطقه آزاد ارس را موقعیتی خاص برای جهش اقتصاد کشور دانست و گفت: 70 واحد تولیدی در شهرک ها و سایت های صنعتی این منطقه فعال بوده و 60 پروژه سرمایه گذاری در حال اجرا بوده و بیش از 260 سرمایه گذار در انتظار اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری هستند. /ب

 

برچسب ها: سرمایه ، ارس ، بهره مند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.