'سید شكر خدا موسوی'، نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه، در پیامی با تبریك بیستمین هفته كتاب جمهوری اسلامی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در تمامی زمینه‌های كتاب و كتابخوانی راهكارها و رهنمودهای اجرایی دادند كه این رهنمودها باید سرلوحه كار سازمان‌ها و مدیران استان قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ در این پیام آمده است: 'در كشوری زندگی می كنیم كه دغدغه مهم مقام معظم رهبری در زمینه رشد و گسترش فرهنگ كتاب و كتابخوانی است آن جا كه می‌فرماید 'جای كتاب را هیچ چیز پر نمی‌كند، كتاب را باید ترویج كرد، مردم باید به كتابخوانی عادت كنند و كتاب وارد زندگی مردم بشود'.

وی اضافه كرده است : 'امروزه در روزگار پیشرفت‌های چشمگیر و در عرصه دانش و نوآوری كتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلكه ابعاد گسترده‌تر، تازه‌تر و جلوه‌های پایدارتر یافته است. بی‌گمان آنان كه گام‌های بلندی در وادی پیشرفت‌های گوناگون برداشته‌اند هرگز با كتاب و كتابخوانی بیگانه نبوده‌اند و مطالعه و كتابخوانی را به عنوان یك عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود دانسته‌اند'.

موسوی رییس مجمع نمایندگان مردم استان خوزستان درمجلس شورای اسلامی اضافه كرده است : ' خوشبختانه فرهنگ اسلامی ـ ایرانی ما از ریشه‌های قوی و پایداری برخوردار است. ما با فرهنگی رشد كرده‌ایم كه تمامی جلوه‌های افتخار آفرینش نمودها و نمادهای راستین قلم و كتاب و كتابخانه است.

نخستین جلوه‌های باشكوه چنین ارزشی را می‌توان در آغازین برنامه‌های پیامبر عظیم‌الشان اسلام یافت كه رسالتش را با فرمان 'خواندن' از سوی خداوند آغاز كرد و پی‌ گرفت.

در همین فرهنگ مقدس است كه خداوند یگانه به قلم و حرمت آن سوگند یاد می‌كند و معجزه جاودانه آخرین سفر الهی را یك كتاب آسمانی قرار می‌دهد.

در هر شهرستانی كه شاهد درخششی در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم بررسی عوامل مؤید این مطلب بوده است كه نویسندگان و كتابداران و كتابخوانان در ایجاد موفقیت و فتح قله‌های سعادت نقش ایفا می‌كردند.'

این نماینده مردم اهواز نقش متولیان، خادمان و همراهان و همدلان حوزه كتاب، كتابخوانی را در رشد شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی استان خوزستان موثرخوانده و اضافه كرده است :' این عزیزان مسوولیت خطیری برعهده دارند به خصوص در شرایط كنونی كه دشمن مذهب، ملیت، فرهنگ و قومیت‌ها را مورد تهاجم قرار داده است بیش از هر زمان دیگر باید هوشمندانه و خردمندانه در برابر امواج پررنگ و لعاب این تهاجمات فرهنگی افكار را هدایت نموده و در برابر این تهاجمات سنگر بسازند'. /ب
برچسب ها: رهنمود ، سرلوحه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.